کد خبر: ۷۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
شهرکرد- معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل عدم تخصیص کافی و به موقع اعتبارات، روند جابجایی روستاهای در معرض خطر رانش، سیل و زلزله با کندی انجام می شود.

به گزارش آرانیوز:مهدی مرادی  با اشاره به اینکه جابجایی روستای «شوارز» در سال ۸۰ کلید خورد، اظهار کرد: در مکان جدید برای جمعیت ۱۰ سال آینده این روستا فضا در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مردم این روستا از لحاظ زمین مسکونی مشکل ندارند، عنوان کرد: مشکل اهالی روستا «شوارز» زمین کشاورزی و امکانات رفاهی است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امکان الحاق کردن زمین جدید به محدوده روستا وجود دارد، تصریح کرد: تعداد محدودی از اهالی روستا به دلیل کار کشاورزی همچنان در روستای قبلی سکونت دارند.

مرادی با بیان اینکه فرآیند جابجایی روستاهای در معرض خطر سیل، رانش زمین و زلزله طولانی است، گفت: به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توان همه امکانات رفاهی را طی چند سال برای روستاهای جدید فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از سال ۹۶ دستور العمل جابجایی روستاهای در معرض خطر سیل، رانش زمین و زلزله هیچ‌گونه روند و مکانیزمی نداشت، ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز برای جابجایی این روستاها طی یک الی دو سال پس از شروع پروژه تخصیص داده نمی‌شود و این مسئله موجب طولانی شدن فرآیند ایجاد زیر ساخت‌ها می‌شود به گونه‌ای که بسیاری از روستاهای جابجا شده همچنان برخی امکانات رفاهی را ندارند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار