کد خبر: ۷۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
اردبیل - مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: همزمان با روز جهانی استاندارد واحدهای تولیدی و مدیران کنترل کیفیت برتر در استان برگزیده و تجلیل خواهند شد.

به گزارش آرانیوز:هاشم علایی پیش از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم هفته استاندارد به اهم برنامه‌های این هفته اشاره و اظهار کرد: ۱۴ اکتبر مصادف با ۲۲ مهر، به عنوان روز جهانی استاندارد طبق روال سال‌های گذشته مراسمی در طول هفته استاندارد از ۱۷ تا ۲۲ مهر متناسب با نامگذاری اعلام شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت امکان، مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی و مدیران کنترل کیفیت برگزیده در روز ۲۲ مهر در سالن اجتماعات اداره کل برگزار خواهد شد، در غیر این صورت با حضور در واحدهای تولیدی از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر شورای استاندارد استان در ادامه گفت: انتخاب واحدهای تولیدی نمونه ملی و نمونه استانی و برگزیده از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان بر اساس معیارهایی از قبیل استمرار کیفیت، ارتقای سطح تکنولوژی، تحقیق و توسعه صادرات محصول و رعایت معیار مصرف انرژی و همچنین انتخاب مدیران کنترل کیفیت برگزیده استانی بر اساس معیارهایی همچون ارتقا کیفیت محصولات تولیدی، مشارکت در دوره آموزشی، ارائه مقالات مرتبط با فعالیت واحد تولیدی، مشارکت در تدوین استانداردهای ملی پس از بررسی مدارک و مستندات مزبور و تائید کمیته فنی اداره کل انجام می‌گیرد.

علایی تصریح کرد: بعد از بررسی کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران از مجموع مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه مزبور، یک واحد به عنوان واحد تولیدی ملی و یک واحد به عنوان واحد تولیدی نمونه استانی و همچنین در جلسه هماهنگی برگزاری هفته استاندارد به منظور تشویق واحدهای تولیدی موفق در ارتقای کیفیت محصول ۸ واحد تولیدی به عنوان واحد برگزیده استانی انتخاب شدند.

به گفته وی در کنار اهم برنامه‌های روز جهانی استاندارد برنامه‌هایی از قبیل تجلیل از واحدهای تولیدی و مدیران کنترل کیفیت، اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای واجد شرایط و انجام برنامه‌ها و مسابقات ورزشی نیز در دستور تدارک و اجرا است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار