کد خبر: ۷۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
اردبیل- فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارند و ما با اشرافیت کامل اطلاعاتی و امنیتی در مرزها آماده و مهیا هستیم.

به گزارش آرانیوز:سردار سید شاهین اسمعیلی ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه  در مورد حضور تیم‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان اظهار کرد: حضور عناصر رژیم صهیونیستی در کشور آذربایجان و مرزها به وضوح روشن است و ما مستندات و دلایل کاملی در این زمینه داریم هر چند که کشور جمهوری آذربایجان این موضوع را قبول نمی‌کند.

وی تصریح کرد: خط قرمز ما در نوار مرزی تأمین امنیت پایدار است و به هیچ وجه اجازه دخالت کشورهای بیگانه را در مرزها نخواهیم داد و سعی و تلاشمان بر این است با حسن همجواری و همچنین صداقت کامل با کشورهای همسایه روابطمان را تحکیم کنیم.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حضور در جمهوری آذربایجان در حال خرید زمین و ملک و همچنین برخی تحرکات است، گفت: حضور آنها غیرقابل کتمان است اما آنچه که پررنگ به نظر می‌رسد قدرت جمهوری اسلامی ایران در مرزهاست که به دشمنان اجازه کوچک‌ترین تعدی را به مرزها نخواهد داد.

اسمعیلی افزود: ما با اشرافیت کامل در مرزها فعالیتمان را انجام می‌دهیم و اخیراً رزمایشی که سپاه و ارتش در شمالغرب انجام داد، تنها بخش محدودی از قدرت ما را نشان داد ولی قطعاً سعی و تلاشمان بر این است تا با رعایت حسن همجواری با کشور مقابل بتوانیم کارها را به پیش برده و از هرگونه تنش و رویارویی مرزی اجتناب کنیم.

وی پیام مقام معظم رهبری را خطاب به کشورهای همسایه یادآور شد و خاطر نشان کرد: این پیام نشان داد که نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار هستند و مرزبانی با حضور شبانه‌روزی و طاقت‌فرسا در نوار مرزی سعی دارد تا اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارد.

اسمعیلی ضرورت اقدامات و تصمیم‌گیری‌های عقلایی را در نوار مرزی و همچنین رعایت حق و حقوق همسایگان یادآور شد و اضافه کرد: تنها توصیه ما به کشور آذربایجان این است که به نیروهای مسلح دیگر کشورها متکی نباشند چرا که امکان به چاله افتادن آنها توسط همین نیروهای بیگانه وجود دارد.

وی میدان امروز را میدان اراده ملت‌ها در تأمین امنیت و ارتقا احساس امنیت اعلام کرد و ادامه داد: قدرت جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس به خوبی نمایان شد و کشور مقابل نیز می‌داند که جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه است ولی همچنان بر حسن همجواری و رفاقت همسایگی تاکید داریم.

اسمعیلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما به صورت روزانه و هفتگی ملاقات و مکاتباتی را با مرزبانان جمهوری آذربایجان انجام می‌دهیم و در حال حاضر نیز روابط ایران و آذربایجان روابط حسنه به دور از تنش و رعایت تعامل و همبستگی است و قطعاً نیروهای سپاه و ارتش مقتدرانه در پشتیبانی از مرزبانی حضوری آگاهانه و هوشیارانه دارند.

وی تصریح کرد: ما در مناقشه آذربایجان در منطقه قره‌باغ با ارمنستان با حضور در مرزها سعی کردیم تا در کنار مرزنشینان باشیم ولی مرزنشینان ما هیچ واهمه و ترسی نداشتند چرا که امنیت کامل در مرزها برقرار بوده و نیروهای مرزبانی ما با اقتدار کامل در حفاظت و صیانت از مرزها حاضر هستند.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: ما به کشور مقابل توصیه می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر سر عقل آمده و سعی کند روی پای خود بایستد چرا که تکیه بر دیگران نمی‌تواند برای آنها قدرت بیافریند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار