کد خبر: ۷۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
- آمارهای کرونایی در کرمان در روزهای گذشته با فراز و فرودهایی مواجه بوده و نمودارها نشان از کاسته شدن شیب نزولی کرونا در کرمان می‌دهد.

به گزارش آرانیوز:مهرماه تقریباً به نیمه رسیده و واکسیناسیون کرونا در استان کرمان بدون هیچ محدودیتی برای متولدین 88 به قبل در حال انجام است، با این وجود به نظر می‌رسد از سرعت روند نزولی کرونا در کرمان نسبت به یک ماه گذشته کاسته شده است.   

طبق آخرین آمار منتشر شده منتهی به ظهر امروز با بستری 69 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان شمار بیماران قطعی بستری از ابتدا به بیش از 40 هزار مورد رسیده و در حال حاضر موارد قطعی بستری در بیمارستان‌های استان 466 مورد است.

با وجودی که آمار بیماران بستری قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کمی افزایش داشته شمار فوتی‌ها در 24 ساعت منتهی به ظهر امروز کاهش داشته و پنج فوتی به شمار جانباختگان کرونا در استان کرمان افزوده شده است.

در این میان کارشناسان بیش از هر چیز نگران عادی انگاری بیماری از سوی مردم هستند که می‌تواند بار دیگر شعله‌ور شدن پیک ششم کرونا در سطح جامعه منجر شود و البته عده‌ای نیز خطر شیوع دوباره کرونا تا دو هفته دیگر را بسیار متحمل می‌دانند.

با وجود همه هشدارها آمارها در استان کرمان با فراز و فرودهایی مواجه بوده و به نظر می‌رسد با کوچکترین سهل انگاری در عدم رعایت پروتکل‌ها دوباره شاهد شیوع بیماری در استان باشیم.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 466 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 254 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 34 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 41 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 23 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 114 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 69 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 40 هزار و 91 مورد رسیده است.

وی به فوت 5 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 758 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 522 هزار و 609 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 662 هزار و 404 مورد است.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار