کد خبر: ۷۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
توجه به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در استان کردستان نقطه مغفولی است که جامعه سال‌‌هاست به آن‌نیاز دارد.

به گزارش آرانیوز:والیبال در استان کردستان همیشه مخاطبان خاص خود را داشته و در طول تاریخ ورزشکاران موفق زیادی را تحویل جامعه ورزش والیبال کشور داده است.

تیم راهیاب ملل مریوان با حضور 5ساله در لیگ دسته دوم و دسته اول به سوپر لیگ والیبال کشور رسیده و باعث ایجاد شور و شعف مردم استان شد.

سال گذشته بود که راهیاب ملل دچار مشکلات مالی شد و درست چند روز مانده به آغاز سوپر لیگ‌، تصمیم به تیم‌داری مجدد این تیم کرد که تبعات آن تعجیل را می‌شد به خوبی در عملکرد تیم در بازی‌های لیگ مشاهده کرد.

هر چند بودجه و اعتباراتی که قرار بود به راهیاب ملل تخصیص یابد کم و بیش به دست مسئولان باشگاه رسیده و همین باعث تضعیف روحیه بازیکنان و کادر فنی شد اما با رایزنی‌های انجام شده با فدراسیون، تیم در سوپر لیگ ماندگار شد.

این موضوع که باید از بازیکنان بومی استان در تیم حضور داشته باشند همواره یکی از دغدغه‌های مردم و اصحاب رسانه بوده است به امید آینده‌ای که بچه‌های بومی خود کردستان، والیبال راهیاب ملل را به سکوهای قهرمانی کشور برسانند.

در همین باره آرش صادقیانی سرمربی تیم والیبال راهیاب ملل مریوان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که با اصحاب رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: امسال سال پنجم فعالیت تیم راهیاب ملل مریوان در استان است.

وی افزود: رفته‌رفته والیبال در مردم استان جای خود را پیدا کرده تا جایی که در بسیاری از مسابقات جا برای حضور تماشاگران وجود نداشت.

صادقیانی بیان کرد: باتوجه به اینکه والیبال در کشور یکی از ورزش‌های تیمی موفق است و یکی از لیگ‌های موفق دنیا را دارد توانستیم در مجموعه راهیاب در سوپر لیگ حضور موفق داشته باشیم.

سرمربی تیم والیبال راهیاب ملل مریوان تصریح کرد: سال گذشته شرایط آنچنان پیش نرفت و دقیقا سه روز مانده به شروع سوپر لیگ، تصمیم بر تیم‌داری راهیاب ملل گرفته شد.

وی ادامه داد: تا جایی که ما مطلع هستیم سال گذشته بودجه‌ای  از طرف استانداری برای حمایت مالی از تیم راهیاب ملل به شهرداری سنندج داده شد  که متاسفانه هیچ رقمی دست ما را نگرفت.

صادقیانی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ کمک و حمایتی از سوی مسئولان استانی از تیم والیبال راهیاب ملل نشده و گاها سنگ‌اندازی‌هایی هم در استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه کمترین حمایت را از جانب مسئولان استان داشته‌ایم اما با همه این کم‌وکاستی‌ها، راهیاب کار حرفه‌ای خود را ادامه داده است.

سرمربی تیم راهیاب ملل مریوان اظهار داشت: از نظر قانون سال گذشته ما تیم سقوط کرده بودیم اما با رایزنی‌های انجام شده با فدراسیون، تیم را حفظ کردیم.

وی افزود: در مقایسه با تیم‌های بزرگ والیبال کشور بودجه بسیار کمتری داریم اما با این وجود تمام تلاش خودمان را انجام داده تا والیبال استان را به عنوان ویترین ورزش کردستان  به کشور و حتی جهان معرفی کنیم.

صادقیانی گفت: این قول را به مردم خواهیم داد که سالی پرتلاش‌تر و کوشاتر داشته باشیم و موفق‌تر از پنج سال گذشته عمل کنیم.

وی بیان داشت: از افتخارات ما پرورش بازیکنانی است که هم‌اکنون در تیم‌های مطرح داخلی و خارجی  بازی می‌کنند.

صادقیانی ادامه داد: در تمامی سال‌های گذشته تمام بازیکنان تیم جوانان و نوجوانان ما بومی استان بوده‌اند.

سرمربی تیم والیبال راهیاب‌ملل مریوان اضافه کرد: خوشبختانه شرایط به گونه‌ای است که والیبال در استان کردستان به ویژه در شهر مریوان پیشرفت و مخاطبان بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

وی افزود: بازیکن بومی که عملکرد فنی مناسبی ندارد قاعدتا نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشد.

صادقیانی بیان داشت: اولویت ما ابتدا ساختن بازیکنان بومی و بازی کردن آنها در تیم است اما برای پیشرفت تیم لازم است بار فنی بازیکن بالا برود.

وی افزود: چشم‌انداز تیم والیبال راهیاب ملل ده ساله است تا برای آینده بتوانیم به سوی اهداف خود که قهرمانی است قدم برداریم.

صادقیانی یادآورشد: در همه پست‌ها نیاز به پرورش بازیکن داریم.

سرمربی تیم والیبال راهیاب‌ملل مریوان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی نمی‌توانیم تیم راهیاب ملل مریوان با بودجه محدود را با تیم‌های بزرگی مانند سپاهان، سایپا، پیکان و ... مقایسه کرد.

در پایان می‌توان این موضوع را گفت که حمایت تمام و کمال از راهیاب‌ملل و ورزش استان وظیفه‌ای است که بر دوش تک تک مسئولین و مردم استان است تا شاید به وسیله ورزش بسیاری از فشارهای اقتصادی بر مردم ولو اینکه برای یکی دو ساعت با شور ورزشی به دست فراموشی سپرده شود و باعث ایجاد نشاط در جامعه شود.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار