کد خبر: ۷۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
استاندار خوزستان با تاکید براینکه کارون نباید به جوی فاضلاب صنایع تبدیل شود، گفت: رودخانه کارون به عنوان به عنوان شاهرگ تمدن جنوب غرب ایران شناخته می‌شود که حفاظت از آن باید به عنوان یک امر ملی و مهم عنوان شود .

به گزارش آرانیوز:صادق خلیلیان امروز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون با بیان اینکه کارون شاهرگ حیاتی تمدن جنوب غرب ایران است اظهار داشت: کارون هم از لحاظ تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و از لحاظ اقتصادی و امر اشتغالزایی همیشه مورد توجه است که نام کارون از لحاظ روحی و روانی نیز مورد توجه است و نسبت به آن نگاه ویژه وجود دارد.

وی افزود: حفاظت از رودخانه کارون نه به منزله یک امر شهری بلکه به عنوان یک امر ملی و کشوری باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه تمام نهادهای دولتی و خصوصی و اجتماعی در استان در امر حفاظت هم کیفی و هم کمی از رودخانه کارون تلاش کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: رودخانه کارون علاوه بر نقش مهم اقتصادی و کشاورزی در استان خوزستان به طور مستقیم با امر اشتغالزایی و کسب و کار مردم مرتبط است که در این زمینه هرگاه کارون با بی‌توجه مدیران رو به رو شد اشتغال مردم نیز به خطر افتاد است.

خلیلیان با اشاره به اینکه طرح‌های نگهداری از رودخانه کارون باید بازنگری شوند اظهار داشت: بسیاری از رسوبات موجود در رودخانه برای بسیاری از تاسیسات شهری مانند پل‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است که مبحث بازنگری در طرح‌های نگهداری از رودخانه کارون را الزام آور کرده است.

وی افزود: طرح‌های لای روبی رودخانه کارون باید به صورت اصولی و تخصصی بازنگری و اجرا شوند و باید اهداف این طرح‌ها باید مشخص شود که آیا این کار با هدف مدیریت سیلاب در شهر اهواز است و یا یک موضوع مستمر و روزمره که باید مرتب رودخانه لای روبی شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کارون نباید به جوی فاضلاب صنایع تبدیل شود گفت: در طی مدت‌های اخیر مشاهده شده که فاضلاب بیمارستان‌ها، شرکت‌ها، پساب و ذهاب کشاورزی به درون رودخانه ورود می‌کند که این امر باید مورد بازنگری و تصمیم گیری جدی شود.

وی در انتها افزود: درباره تصفیه فاضلاب ورودی به رودخانه کارون باید در اولویت قرار گیرد و در این زمینه اعتبارات و منابع مالی به سرعت تامین شود تا بتوان به سرعت از این شاهرگ حیاتی استان خوزستان حفاظت کرد.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار