کد خبر: ۷۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
حسن قلی‌زاده جدی ترین گزینه استانداری خراسان شمالی در دولت سیزدهم است.

به گزارش آرانیوز:به‌گفته امان‌الله حسین‌پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی٬ حسن قلی‌زاده جدی‌ترین گزینه استانداری خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم است.

قلی‌زاده دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد جغرافیا بوده و هم‌اکنون در حال تحصیل و تدوین پایان نامه در رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی در مقطع دکترا است. وی اصالتا اهل شمال کشور و کارمند رسمی وزارت کشور است.

حسن قلی‌زاده از سال 1389 تا سال 1392 معاونت برنامه و بودجه استانداری خراسان‌شمالی را برعهده داشت و معاون ابوطالب شفقت بود. وی هم‌چنین 4 سال فرمانداری قائمشهر و یک سال سکانداری فرمانداری شهرستان جویبار را در کارنامه دارد.

در دوران دولت تدبیر و امید حسن قلی‌زاده با حضور در شرکت‌های صنعتی وابسته به وزارت دفاع فعالیت خود را ادامه داده و از سال 1399 به  عنوان مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در استان مازندران مشغول فعالیت بوده است.

به گزارش تسنیم، خراسان شمالی با بیش از 950 هزار نفر جمعیت و 50 درصد جمعیت جوان٬ جزو جوان‌ترین استان‌های کشور است که در شاخص‌هایی نظیر فقر مطلق و تورم٬ دارای رتبه‌های یک رقمی و نامناسب کشوری است. هم‌چنین این استان در شاخص فلاکت رتبه چهارم کشوری را دارد.

استعدادهای طبیعی خراسان شمالی و جغرافیای 4 فصل استان در کنار حدود 45 درصد جمعیت روستایی مولد و وجود کارخانه‌های صنعتی مادر٬ می‌توان موتور توسعه خراسان شمالی باشد که همت و تدبیر مضاعف مسئولان استان را طلب می‌کند.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار