کد خبر: ۷۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
ـ با حضور نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، موکب‌داران اربعین حسینی در شهرکرد تجلیل شدند.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در جلسه تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی در شهرکرد، اظهار داشت: امروز مسئله اربعین یک پدیده اعجاز‌آور است که هیچ نام دیگری جز اعجاز بر روی این پدیده نمی‌توان گذاشت.

وی با اشاره به اعجاز اربعین، گفت: ائمه(ع) در روایات به اربعین جریان بخشیدند اما آنچه که امروز شاهد هستیم معجزه است، اینکه مشتاقین اباعبدالله از سراسر دنیا به کربلا سرازیر می‌شوند و سعی می‌کنند خود را در این جریان نورانی ورود دهند، این یک امر عادی نیست حتما یک نگاه ویژه به دل‌ها است و به وضوح یک اراده قوی پشت این حرکت را شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه به سمت ساخت تمدن اسلامی در جهان حرکت می‌کنیم که البته این حرکت را مدیون انقلاب هستیم، خداوند این توفیق را به جمهوری اسلامی ایران داد این حرکت را راه بیندازد و در پی آن اربعین و سپس اتفاقات دیگر از جمله نابودی رژیم صهیونیستی و استکبار نابودی طاغوت و ظلمه و در نهایت رسیدن به نقطه نورانی و اصیل را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر گسترش اربعین در سراسر جهان، بیان داشت: اربعین تنها محدود به کربلا نمی‌شود بلکه در سراسر دنیا هر کجا شیعیان هستند اربعین نیز آنجا حضور دارد این ویژگی یکی دیگر از اعجازهای اربعین است، با پیاده‌روی اربعین، برپایی موکب‌ها و ... اربعین برقرار است.

وی با اشاره به به‌روز شدن مراسم اربعین و خلاقیت‌ها، گفت: موکب‌داران زمینه ساز اربعین برای مردم شدند که این قدردانی و شکرگذاری دارد، باید مراقب بود بدون غرور و به رخ کشیدن، کار صورت گیرد و باید بخاطر این توفیق شکرگذار خدای متعال بود.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: همه در پی رساندن تپه نورالشهدای شهرکرد به جایگاه واقعی خود هستند که تلاش‌های بسیاری در این جهت شد که البته کارهای بسیاری باید شود، یکی از کارها گسترش فضای تپه‌ نورالشهدا است که نیاز به زیرساخت‌ها است که باید مطالبه شود.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار