کد خبر: ۷۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
کرمان - مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به رشد سالمندی در کرمان گفت: نیاز است دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه ای برای اجرای سند جامع سالمندی داشته باشند تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم.

به گزارش آرانیوز:عباس صادق زاده با تاکید بر اینکه عدم برنامه ریزی برای دوره سالمندی منجر به بروز مشکلات می‌شود، اظهار کرد: برای این منظور سند سالمندی در استان کرمان تصویب و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

صادق زاده بیان کرد: نیاز است دستگاه‌های استان کرمان اهتمام ویژه ای برای اجرای این سند داشته باشند تا بتوانیم در مسیر درست و نتیجه بخش حرکت کنیم.

وی گفت: ۱۰.۶ درصد جمعیت کشور و ۸.۲ درصد جمعیت استان کرمان را سالمندان تشکیل می‌دهند این در حالیست که در سرشماری سال ۹۰ این رقم در کرمان ۶.۷ درصد بود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به رشد سالمندی در کرمان اظهار کرد: نیاز است در حوزه سالمندان برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم مناسب سازی فضاهای شهری برای حضور سالمندان گفت: با توجه به اهمیت موضوع تلاش می‌کنیم به کمک سایر مجموعه‌ها این موضوع را به بهترین شکل مدیریت کنیم.

صادق زاده بیان کرد: طی دوران شیوع کرونا ۴۰۰ نفر از سالمندان با ریسک بالا در مراکز سالمند بهزیستی تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند. سالمندان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار