کد خبر: ۷۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
بیجار-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار از ثبت چهار وقف جدید به ارزش پنج میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:، حجت الاسلام عباس ایزدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیجاری ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص)،شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: هر ساله دهه آخر صفر به نام دهه وقف نامگذاری شده تا از این طریق بتوانیم به ترویج سنت ماندگار و حسنه وقف توجه ویژه ای کنیم.

وی به فرموده ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: فرهنگ وقف باید بیش از پیش در بین مردم ترویج یابد چرا که با ترویج این سنت حسنه می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کنیم.

ایزدی اظهار داشت: در شش ماه گذشته چهار وقف جدید به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان بیجار صورت گرفته است و امور مرتبط با موقوفات دیگر در حال اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های دهه وقف اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ماندگار با توزیع ۱۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، غبارروبی گلزار مطهر شهدا و بقاع متبرکه، اعزام مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف شهرستان و تجلیل از مدافعان سلامت بخشی از برنامه دهه وقف در بیجار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار به هزینه کردهای صورت گرفته از محل درآمد موقوفات اشاره کرد و گفت: در طول شش ماه گذشته از محل درآمد نیات وقف، موفق به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و ثبتی شدیم که مهمترین آن برگزاری چهل و چهارمین دوره قرآن کریم با حضور قرآن دوستان شهرستان بیجار در رشته‌های مختلف است.

ایزدی همچنین از توزیع ۹۰ بسته کامل آموزشی در بین دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: تعداد ۹۰ بسته آموزشی به ارزش ۲۰۰ ملیون ریال از محل درآمد موقوفات به دانش آموزان بی بضاعت اهدا شد.

وی افزود: از محل نیات واقفان در طول سال گذشته ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب طرح «دست های مهربانی» در بین افراد بی بضاعت شهرستان بیجار توزیع شد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار