کد خبر: ۷۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
زنجان-مدیرکل اوقاف استان زنجان از برگزاری همایش تجلیل از واقفین و امنای مساجد و ائمه جماعات در زنجان خبر داد و گفت: این همایش در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام مختار کرمی  از برگزاری همایش تجلیل از واقفین و امنای مساجد و ائمه جماعات در زنجان خبر داد و گفت: این همایش در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

وی به هفته وقف اشاره کرد و گفت: طی این هفته ۴۷ عنوان برنامه همزمان با هفته وقف در استان اجرا می‌شود و برنامه‌های هفته وقف از امروز شروع شده و تا ۲۱ مهرماه ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برنامه‌های دهه وقف با ماه‌های صفر و ربیع‌الاول، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) مصادف شده و برنامه‌های خوبی برای این دهه پیش بینی شده است.

کرمی از وجود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان خبر داد و متذکر شد: این استان ۳۱ هزار رقبه دارد.

وی ابراز داشت: مباحث و موضوعات مختلفی برای فرهنگ وقف وجود دارد که وقف در امور فرهنگی، پزشکی، علمی، آموزشی، محیط زیست و ترویج دین باید در جامعه به خوبی فرهنگ سازی و تقویت شود.

مدیرکل اوقاف استان زنجان با بیان اینکه در استان باید وقف در بخش قرآنی تقویت شود، افزود: در این میان باید رسانه‌ها در این خصوص تلاش کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار