کد خبر: ۷۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه کماکان وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان مناسب نیست.

به گزارش آرانیوز:محمدمهدی شهریاری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ضمن تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر افزود: روند روبه کاهش ابتلاء و بستری‌های کرونایی در آذربایجان غربی در گرو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با سه دسته مواجه هستیم، دسته اول افرادی هستند که با تزریق دُز اول واکسن کرونا تصور می‌کنند ایمنی لازم حاصل شده، دسته دوم افرادی هستند که دو دُز واکسن را تزریق کرده و متصور هستند که دیگر نیازی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست و دسته سوم افرادی هستند که اعتقادی به واکسن و پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر هر سه دسته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد شروع موج ششم شیوع کرونا در استان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها هنوز روند تزریق واکسن مطلوب نیست گفت: فرمانداران موظف هستند علاوه بر اینکه بستر راحتی مردم در دسترسی به واکسن را فراهم کنند باید در خصوص تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا نیز اهتمام جدی داشته باشند.

شهریاری خاطرنشان کرد: از افرادی هم که دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند درخواست داریم تا برای دُز دوم مراجعه کنند چون برخی افراد با تصور اینکه با یک دُز تزریق ایمنی حاصل می‌شود سراغ تزریق دُز دوم نمی‌روند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: استان آذربایجان غربی حدود دو ماه با تأخیر نسبت به سایر استان‌ها وارد موج پنجم کرونا شد، به بیان دیگر زمانی که استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و مرکزی در وضعیت قرمز بودند، استان آذربایجان غربی در وضعیت زرد و بعضی شهرها آبی بود.

جواد آقازاده درباره وضعیت بیماری در استان بیان کرد: تعداد بیمارانی که به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند کاهش پیدا کرده و استان روند کاهشی را طی می‌کند. اما علی رغم این مباحث، استان وضعیت شکننده‌ای دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی عنوان: باید تا پایان واکسیناسیون خود مراقبتی و فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی ارومیه اینکه در آذربایجان غربی حدود ۲ میلیون و ۱۰ هزار دوز واکسن (دوز اول و دوم) تزریق شده است، گفت: در ارومیه ۷۵ درصد و در استان ۶۴ درصد واکسن کرونا تزریق شده است.

آقازاده درباره افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون بیان کرد: تلاش می‌کنیم با ایجاد پایگاه‌های واکسیناسیون خودرویی تزریق واکسن را تسریع کنیم تا واکسیناسیون بیشتری انجام شود و بتوانیم این موج را مدیریت کنیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار