کد خبر: ۷۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
ساری- رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران احتمال بروز بیماری را در مرگ گونه درمعرض انقراض فک موثر دانست و گفت: تلاش برای نمونه برداری از لاشه ها ادامه دارد.

به گزارش آرانیوز:کوروس ربیعی با بیان اینکه فک خزری به عنوان تنها پستاندار دریای خزر در معرض انقراض قرار دارد، افزود: همه ساله در حوزه جنوبی دریای خزر و کشورهای همسایه شمالی شاهد تلفات گونه فک خزری هستیم.

وی افزود: بیماری‌ها، آسیب‌های فیزیکی ناشی از افتادن در تور صیادان و شکار بی رویه در سواحل شمالی از جمله دلایل تلفات فک‌های خزری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امسال شاهد تلفات ۱۴ قلاده فک خزری در ساحل مازندران و شش قلاده در گیلان بودیم و به نظر می‌رسد در اثر عوامل بیماری در دریا تلف شده بودند و لاشه فک‌ها پس از چند روز به ساحل منتقل شده است.

ربیعی تصریح کرد: تلفات فک‌ها ناشی از صدمات فیزیکی و افتادن در تور نیست و برای نمونه برداری نیاز به آن داریم که یک یا دو روز از مرگ فک گذشته باشد.

وی از فعال کردن اکیپ‌هایی برای کشف لاشه‌ها در قسمت‌های میانه دریا خبر داد و گفت: احتمال زیاد مرگ فک‌ها ناشی از شیوع بیماری ویروسی است که در دهه‌های قبلی نیز شاهد مرگ این گونه براثر بیماری بوده‌ایم.

ربیعی، هجوم شانه دار و اختلال در چرخه غذایی سبب شده تا فک خزری در معرض انقراض قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار