کد خبر: ۷۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
رفسنجان - وزیر ورزش از افتتاح ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان طی دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش آرانیوز:سیدحمید سجادی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از اماکن و زیرساخت‌های ورزشی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورزشگاه شهدای مس رفسنجان مجموعه بزرگ چندمنظوره است و در این مجموعه زیرساخت فوق العاده ای برای فوتبال پیش بینی شده است.

وی گفت: این ورزشگاه سرمایه ملی فوق العاده ای خواهد شد که امیدواریم به بهره برداری کامل برسد و حتماً بخشی از نیازهای فوتبال منطقه را پوشش خواهد داد.

سجادی ادامه داد: ورزشگاه شهدای صنعت مس نه تنها می‌تواند میزبانی شایسته ای برای بازی‌های داخلی و باشگاهی و لیگ باشد، بلکه می‌توان برنامه ریزی کرد که تورنمنت‌های بین المللی را هم در این ورزشگاه برگزار کرد.

وزیر ورزش و جوانان به ورزش بانوان اشاره و اظهار کرد: یکی از لازمه‌های ورزش ما در کشور چه در بعد قهرمانی، چه ورزش همگانی، توجه و رسیدگی و اهتمام جدی به توسعه ورزش بانوان است. برای اینکه مادران فردا باید از جسم، ذهن و شادابی خوبی برخوردار باشند. در بعد قهرمانی در یک‌سری رشته‌ها، شعائر و عقاید ما اجازه فعالیت نمی‌دهد اما در خیلی از رشته‌های ورزشی بانوان ما می‌توانند شرکت کنند که در رشته دوومیدانی خانم‌ها پیشرو هستند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص تکمیل ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان توضیح داد: مسئولان قول دادند این پروژه برای دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و به مردم رفسنجان قول می‌دهم خادم خوبی برای ورزش باشم و امین و مدافع حقوق مردم باشم.

وی بیان کرد: به مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان قول دادم منابع پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت تأمین می‌شود تا یکی از اثرات این سفر تسریع در تکمیل پروژه‌های رو به اتمام و هدیه‌ای برای این مردم استان کرمان باشد.

ورزش بانوان، مستقل و خودکفا می‌شود

سجادی با اشاره به اینکه حجاب بانوان ورزشکار ما برای سایر بانوان کشورهای اسلامی الگو شده است، افزود: بانوان در بعد قهرمانی؛ در رشته‌های سوارکاری، تیراندازی، کبدی و تیراندازی با کمان ظرفیت بالایی دارند.

وی گفت: همچنین در وزنه‌برداری لباسی طراحی شده که بانوان ما می‌توانند در میادین بین‌المللی شرکت کنند. اگر شعائر و ارزش‌ها اجازه دهد، برنامه‌ریزی می‌کنیم با حفظ رعایت شئونات اسلامی در این رشته‌ها شرکت کنیم و از مدال‌ها جا نمانیم و در مدال‌آوری‌ها هرجا بتوانیم حق بانوان را بگیریم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در جنبه‌های مدیریتی بانوان تحصیلکرده‌ای هستند که ظرفیت خوبی دارند و در داوری و آنالیزکردن رشته‌های ورزشی نشان می‌دهد خانم‌ها در عرصه مدیریت اجرا و راهبری ورزش سهم دارند. در سهم دادن به کلاس‌های آموزشی و اعزام‌ها سهم بانوان دیده می‌شود و در مجلس هم تأکید کردم از مهم‌ترین برنامه‌های من این است که ورزش بانوان، ورزش مستقل و ورزش خودکفا شود.

وجود ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور

وی با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی، یادآور شد: بخش خصوصی از نظر ضوابط، مقررات و شرایط راحت‌تر است و در بعضی مباحث می‌تواند از دولت پیشی بگیرد، که باید قدردان بخش خصوصی باشیم و موانع را از سر راه‌شان بداریم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۴ هزار مکان ورزشی ناتمام در کشور خبر داد و گفت: برخی از این پروژه‌ها متوقف هستند و برخی آرام با تزریق منابع به کار خود ادامه می‌دهند، اما کافی نیست. باید برای تکمیل این مکان‌ها مشارکت بخش خصوصی و خیران را داشته باشیم و ضوابط تشویقی در نظر بگیریم که بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

سجادی در ادامه گفت: در رابطه با عدالت‌محوری، شفافیت، مبارزه با فساد، کار بهینه و درست انجام دادن، کنترل قراردادها و هزینه‌ها در ورزش برنامه وسیعی در دست بوده و در حال ساماندهی است. با همه فدراسیون‌ها مواردی را در میان گذاشتم که یکی از موارد آن شفافیت قراردادهاست، همچنین در خصوص بودجه باشگاه‌های دولتی مانند پرسپولیس و استقلال، کنترل می‌کنیم که انحرافی از بودجه صورت نگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اظهاراتش در خصوص اردوی یک تیم فوتبال در خارج از کشور تاکید کرد: مصاحبه در یک مناسبتی بود که گذشت و ربطی به استان کرمان ندارد و ابداً بحث مس رفسنجان نبود.

سجادی همچنین با اشاره به پهنای وسیع استان کرمان، یادآور شد: در کرمان به‌واسطه طولانی بودن مسیرها و گستردگی استان کار کردن بسیار سخت است و برای مدیریت و نظارت از شمال استان تا جنوب استان صدها کیلومتر فاصله باید طی شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار