کد خبر: ۷۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
همدان- نماینده ولی فقیه در همدان گفت: اگر ثروتی در جامعه اسلامی کسب می‌شود، باید به درستی و عادلانه بین همه جامعه تقسیم شود.

به گزارش آرانیوز:آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از یادگاران جامعه کار و تولید در دروان دفاع مقدس، با بیان اینکه جامعه‌ای که به دنبال پیاده کردن ارزش‌ها و آرمان‌های الهی باشد، قطعاً با موانعی روبرو خواهد بود، اظهار داشت: کسی که حرف انبیا را بزند، دشمنان انبیا به مخالفت با او خواهند پرداخت.

وی با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی و دشمنی دشمنان با این امر، یادآور شد: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران در راستای تحقق آرمان‌های الهی در جامعه بود و موضوع به قدرت رسیدن و دستیابی به مسئولیت مطرح نبوده و نیست.

امام جمعه همدان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحقق مبارزه با فساد و ایجاد عدالت در جامعه دانست و گفت: لازمه دستیابی به این اهداف وجود امنیت در جامعه است و تا زمانی که امنیت برقرار نباشد حتی جامعه کارگری نیز نمی‌تواند برای تولید ثروت اقدام کند.

وی با بیان اینکه وجود امنیت بستر رشد و توسعه کشور را فراهم می‌کند، افزود: در دوران جنگ به دلیل وضعیت کشور توسعه اقتصادی چندانی را شاهد نبودیم اما بعد از دوره سازندگی وارد عرصه اقتصادی شدیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه امنیت بدون مبارزه و جهاد به دست نمی‌آید، عنوان کرد: حضور شهدایی همچون شهید سلیمانی‌ها و شهید همدانی‌ها و دیگر شهدا و رزمندگان و جوانان بود که با ایجاد امنیت، این بستر را برای رشد جامعه فراهم کردند.

وی با بیان اینکه باید به چرایی عدم دستیابی به عدالت در مسأله اقتصاد بپردازیم، مطرح کرد: متأسفانه با وجود آنکه شهدا بستر را برای رشد کشور آماده کرده بودند اما در دستیابی به عدالت در عرصه اقتصاد موفق عمل نشده است.

وی با بیان اینکه عدالت زمانی محقق می‌شود که ثروت به طور عادلانه بین همه مردم تقسیم شود، گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، جهادی مبتنی بر نرم افزار الگوی ایرانی اسلامی را در پیش گرفتند و با قواعد خودمان همچون توسل به اهل بیت (ع) جنگیدیم، قواعدی که در الگوهای نظامی دنیا تعریف نشده است.

امام جمعه همدان با ابراز گلایه از اینکه در عرصه اقتصاد الگوی غربی را در کشور انتخاب کرده‌ایم، مطرح کرد: اقتصادی که پس از جنگ در کشور پی ریزی شد، اقتصادی تابع محض بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول بود و لذا با این اقتصاد و آرمان‌های موجود به نتیجه درست پیدا نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه نبود الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و عدالت از مهم‌ترین دلایل عدم تحقق عدالت در اقتصاد است، گفت: راه تحقق عدالت در عرصه اقتصاد کشور، طراحی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی است، موضوعی که بارها رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تاکید کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در عرصه اقتصاد امروز باید به ضوابط شهدا در دوران دفاع مقدس برگردیم، افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر وجود پیوست عدالت در کارهای اقتصادی نشأت گرفته از این مهم است که اگر ثروتی کسب می‌شود، باید به درستی و عادلانه بین همه جامعه تقسیم شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار