کد خبر: ۷۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
آمل- یکی از شاگردان علامه حسن زاده آملی از این عالم ربانی به عنوان خورشید ایران و جهان یاد کرد و گفت: اربعین شناسنامه معرفتی ایشان است.

به گزارش آرانیوز:آیت الله هادی عباسی خراسانی پیش ازظهر دوشنبه در مراسم تشییع با بیان اینکه خورشید ایران و مازندران در مازندران درخشید و در دریای استان غروب کرد، گفت: علامه حسن زاده خورشید ایران جهان بود.

وی با بیان ایکه علامه حسن زاده هرچه داشت از امام رضا (ع) بوده است، افزود: اولین مکاشفه خود را در جوانی از حضرت امام رضا (ع) گرفته است، افزود: علامه حسن زاده بارها از ولایتمداری مردم هزار سنگر آمل یاد کرده است.

آیت الله عباسی خراسانی، شناسنامه معرفتی علامه حسن زاده را اربعینیات ذکر کرد و گفت: علامه حسن زاده با اربعینیاتش، عالم جهان شده است و پیام حضرت علامه این است که اربعین توحید داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه پیام دوم آیت الله حسن زاده را ولایتمداری بیان کرد و گفت: علامه دغدغه سیر و سلوک برای حوزه و دانشگاه و جهان داشته است.

وی افزود: پیام همه سنگرنشینان معرفتی آمل و مازندران، قدردانستن خانواده‌ها است و ایرا زادگاهش، قله اوج مرحوم حسن زاده است.

وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولان و عزاداران حسینی است تا مرقد مطهر علامه حسن زاده، تبدیل به حرمی برای زیارت دوستداران شود زیرا ایران و جهان نیاز به این حرم دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار