کد خبر: ۷۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
یزد - مدیر آموزش شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری یزد گفت: سامانه هوشمند اعلام خطر S0S به زودی در یزد رونمایی می‌شود.

به گزارش آرانیوز:حمید زارع  از برگزاری دومین جشنواره ایمنی و آتش نشانی شهر یزد با عنوان «یزد ایمن» با مشارکت شهروندان و با شعار «به ایمنی شهر بی‌تفاوت نیستم» خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در هشت محور با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی از هفتم مهرماه روز آتش نشان به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را آگاه‌سازی، کاهش حوادث و تشویق شهروندان به رعایت نکات ایمنی عنوان کرد و افزود: مخاطبان این جشنواره شامل گروه‌های سنی مختلف از جمله کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هستند و با موضوعاتی از قبیل معرفی سامانه نوین اعلام خطر یا sos ، مرگ خاموش، به تصویر کشیدن جان فشانی قهرمانی آتش نشان ها، ایمنی در هنگام حریق اتومبیل، نکات ایمنی مربوط به آپارتمان ها، بیمارستان ها، محلات و مساجد و رونمایی از تجهیزات و اماکن به صورت مجازی و حضوری آشنا می شوند.

زارع با بیان اینکه همواره عدم آگاهی به مسائل ایمنی، زمینه ساز حوادث است، عنوان کرد: در این جشنواره برای اولین بار در کشور سامانه نوین و هوشمند اعلام خطر یا sos که جایگزین مناسبی برای شماره ۱۲۵ است و باعث کاهش مزاحمت های تلفنی و دسترسی راحت تر آتش نشان به محل حریق است، رونمایی می شود.

وی اظهار داشت: ایمنی یک فرهنگ است؛ فرهنگی که ریشه در باور مردم دارد اما ایمن‌سازی یک فرایند است و بر اساس این اصل، دوره آموزش آنلاین ایمنی و آتش نشانی ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی و دانش آموزان برگزار خواهد شد.

زارع با تاکید بر اینکه با «شهر ایمن» می‌توان از خطرات دور شد، افزود: در این راستا مجموعه کلیپ ۱۲ قسمتی ایمنی و آتش نشانی با عنوان آقای آرامش، نماهنگ آتش نشان قهرمان با موضوع به تصویر کشیدن جان فشانی قهرمانان آتش نشانی، انیمیشن پیشگیری از آتش سوزی به وسیله جریان برق و بازی با وسایل حرارتی و برقی، انیمیشن ایمنی کودکان و موشن گرافیک ایمنی و آتش نشانی تهیه و در فضای مجازی پخش خواهد شد.

مدیر واحد آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: در این جشنواره دو نفر از هنرمندان مشهور یزدی به عنوان سفیران آتش نشان با هدف آگاه سازی، جذب و آموزش علاقه مندان به دریافت آموزش های آتش نشانی انتخاب خواهند شد.

وی از تهیه اقلام آموزش ایمنی برای کودکان در برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: از دیگر بخش های این جشنواره می توان به برگزاری نمایشگاه عکس حوادث سال های گذشته و سه اکران شهری با عناوین «بپا نسوزی»، «بچه ها زود می سوزند» و «مرگ خاموش» در دو نقطه از شهر خبر داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار