کد خبر: ۷۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه رعایت نکردن الگوی کشت در استان نگران کننده است، بر ضرورت جهش تولید در دیمزارها تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز:اسفندیار حسنی مقدم بعدازظهر امروز شنبه در جلسه هم اندیشی بخش کشاورزی ه با اشاره به اینکه خلاء فرهنگی در مراکز جهاد کشاورزی دهستانها احساس می‌شود، اظهار داشت: مسئولان نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی روی این موضوع بیشتر کار کنند زیرا با طیف گسترده‌ای از مردم در ارتباط هستیم.

وی افزود: جهاد کشاورزی متولی تأمین غذای جامعه است، ۴۰ درصد اقتصاد استان مربوط به بخش کشاورزی است، اما به دلیل ارتباط جهاد کشاورزی با بخش زیادی از مردم کار فرهنگی در حوزه جهاد کشاورزی لازم و ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه با تاکید بر کار جهادی در بخش کشاورزی، گفت: بخش کشاورزی دنبال کار اداری و تشریفات نیست زیرا بر این باوریم با کار اداری نمی‌شود این بخش را اداره کرد، اولویت ما برای جذب مدیران سلامت اخلاقی و کاری و مهم‌تر از همه داشتن روحیه جهادی است.

حسنی مقدم افزود: بخش کشاورزی با رویکرد جدید به دنبال کار جهادی برای جهش تولید در بخش کشاورزی است که در نیل به این مهم با تشکیل ستاد توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی و با همدلی و همراهی مجموعه خانواده بزرگ جهاد کشاورزی چندین پروژه زیربنایی در زمینه‌های دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی با اعتباری نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده، مجوز تعدادی صادر و یا در شرف دریافت مجوز هستند.

وی تصریح کرد: خانواده بزرگ سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و ادارات تابعه در تعامل، همدلی و همراهی با دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در فضایی دوستانه و در کنار هم مشکلات بخش کشاورزی را شناسایی و در برطرف کردن آن برای کمک به بهره‌برداران و رشد اقتصادی و درآمد کشاورزان کوشا خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به آغاز سال زراعی جاری افزود: یکی از نکات مهم توسعه کشت دانه روغنی کلزا است زیرا ۸۴ درصد از روغن مورد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود.

حسنی مقدم تاکید کرد: رعایت الگوی کشت و شرکت در جلسات شورای حفاظت آب از دیگر مواردی است که مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا با توجه به خشکسالی بی سابقه رعایت نکردن الگوی کشت نگران کننده است.

وی گفت: انتظار ما این است که ٧٠ درصد کشت پاییزه و محصولات استراتژیک در شهرستان‌ها رعایت شود، جهش تولید در دیمزارها از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار