کد خبر: ۷۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
رشت- استاندار گیلان با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در کشور و این استان، گفت: گیلان در تزریق دُز اول و دوم کرونا از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با اشاره به رنگ بندی‌های کرونایی، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، بندرانزلی، سیاهکل و املش وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی به شیب نزولی کرونا در کشور و استان گیلان اشاره کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه جدی به توصیه‌های کرونایی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید همچنان از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

زارع با اشاره به اینکه در اعمال قانون محدودیت‌های کرونایی اصناف گیلان در رتبه ششم کشور قرار دارد، افزود: باید نظارت و بازرسی بر عملکرد اصناف را افزایش دهیم.

وی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و با بیان اینکه باید آموزش‌های آنلاین جدی گرفته شده و از ظرفیت‌های فضای مجازی به ویژه شبکه شاد استفاده شود، اضافه کرد: متولیان امر باید از هم اکنون شرایط را برای برگزاری حضوری یا ترکیبی مدارس نیز فراهم کنند.

استاندار گیلان با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون و تلاش برای افزایش تولیدات داخلی، تصریح کرد: استان گیلان از جمله استانی‌های پیشرو در این زمینه است که میانگین تزریق دُز اول و دوم در آن از میانگین کشوری بالاتر است.

وی بر ضرورت آگاهی بخشی به شهروندان برای پرهیز از هر گونه عادی انگاری و بی توجهی در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، گفت: صدا و سیما و کارگروه رسانه و فضای مجازی، از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع رسانی این موضوع و نیز اهمیت واکسیناسیون در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس برای همگان استفاده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار