کد خبر: ۷۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
هیأت تروئیکای شورای همکاری خلیج فارس نشستی را با وزیر خارجه روسیه به منظور بررسی موضوعات منطقه‌ای و طرح ابتکاری مسکو درباره امنیت خلیج فارس، برگزار کرد.

نشست روسیه و تروئیکای عربی درباره امنیت خلیج فارس برگزار شد

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آرانیوز، هیأت تروئیکای شورای همکاری خلیج فارس به ریاست «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، نشستی را با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه بحرین برگزار کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به توسعه روابط روسیه با کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله برگزاری نشست جدید گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورا در سطح وزیران خارجه بررسی شد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، لاوروف پس از این نشست گفت که روابط چندجانبه روسیه با اعضای این شورا ادامه خواهد داشت و این به نفع ملت‌های این کشورهاست.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین در این دیدار به تبادل دیدگاه درباره مسائل منطقه‌ای به ویژه طرح ابتکاری مسکو درباره تضمین امنیت مشترک در منطقه خلیج فارس، پرداختند.

در این دیدار همچنین اهمیت تقویت هماهنگی بین روسیه و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به منظور تثبیت وضعیت و ممانعت از تنش در این منطقه دارای اهمیت استراتژیک مورد تأکید قرار گرفت.

لاوروف اکتبر ۲۰۲۰ در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل طرحی را به منظور تأمین امنیت جمعی در خلیج فارس و جلوگیری از تنش‌ها ارائه کرد که این طرح با مشارکت کشور‌های عضو دائم شورای امنیت (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه و انگلیس) به اضافه اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و دیگر کشور‌های ذینفع قابل اجراست.

 

منبع:دفاع مقدس

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار