کد خبر: ۷۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
برگزاری کنفرانسی در حمایت از عادی سازی با رژیم صهیونیستی در اربیل، خشم محافل پارلمانی عراق را به دنبال داشته است.
واکنش شدید اللحن پارلمان عراق به برگزاری کنفرانس صهیونیستی در اربیل

به گزارش آرانیوز/ به نقل از ان آر تی، «عمار طعمه» رئیس فراکسیون «رویکرد ملی» عراق به تحرکات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی افزود: ما به شدت این تحرکات را محکوم می‌کنیم و خواستار بازخواست آنانی هستیم که خواهان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند به ویژه که قانون عراق این قبیل اقدامات خائنانه مغایر با اصول شناخته شده نزد عراقی‌ها، را جرم می‌شمارد.

طعمه گفت: این قبیل اقدامات به مثابه نادیده انگاشتن ظلم‌هایی است که از سوی رژیم تروریستی صهیونیستی بر ملت فلسطین روا داشته شده است و مغایر با مواضع تاریخی عراقی‌ها در یاری آرمان فلسطین و تداوم انقلاب ملت آن علیه زورگویی صهیونیست‌ها و جنایات آنهاست.

وی افزود: چگونه این قبیل نشست‌ها در اقلیمی که وابسته به عراق است، برگزار می‌شود و همه شرایط و مقدمات برگزاری آن فراهم می‌شود و این قبیل مواضع مغایر با اصول عراق و عراقی‌ها از آن صادر می‌شود بدون اینکه عاملان برگزاری آن مجازات و بازخواست شوند؟

طعمه تصریح کرد: به فریب خوردگان به این قبیل فعالیت‌هایی تحریک کننده احساسات ملت عراق و مسلمانان یادآوری می‌کنیم که سرنوشت آنها متفاوت از پیشینیان آنها نخواهد بود و آنانی که در این مسیر حرکت کرده اند، خوار و خفیف شده‌اند.

وی از دولت عراق و پارلمان و گروه‌های سیاسی میهن پرست عراقی و تشکلات مدنی و عشایر عربی غیور خواست که موضع شجاعانه در محکومیت و مخالفت با این طرح خبیث اتخاذ کنند و راه را به روی این طرح تخریب کننده و حرکت ضد اخلاق و ارزشهای ملت عراق و مسلمانان بردارند.

یادآور می‌شود که رسانه‌های عراقی گزارش داده بودند: در اقدامی جنجالی و در میان استقبال گسترده رسانه‌های اسرائیلی، «کنفرانس توافق آبراهام» در اربیل برگزار شده است.

در این کنفرانس که در راستای عادی‌سازی علنی روابط با اسرائیل شکل گرفته گروهی از زعمای عشایر غرب عراق و برخی سران رژیم بعث سرنگون شده این کشور حضور داشته‌اند.

همچنین این کنفرانس با خرسندی امارات و حمایت نیروهای امنیتی کردستان همراه بوده است.

یکی از زعمای عشایر غرب عراق به نام «وسام الحردان» در صحبت‌هایی که انجام داده خواستار عادی‌سازی روابط با اسرائیل شده است.

مردم عراق نیز با ابراز خشم و ناراحتی از این اقدام از مقامات و شخصیت‌های ملی و مذهبی مانند «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح و «قیس الخزعلی» رهبر جنبش عصائب اهل حق درخواست کرده‌اند که در مقابل آن سرسختانه موضع‌گیری کنند.

اسپوتنیک هم گزارش داد که امنیت این نشست از سوی نیروهای امنیت کُردی تامین شده است.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت هم مدعی شد که 300 نفر از سران قبایل عراق خواستار عادی سازی روابط با اسرائیل شده‌اند.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم به شدت از برگزاری این کنفرانس ذوق زده شد.

 

منبع:تسنیم

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار