کد خبر: ۷۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا گفت:عصبانیت‌های آمریکایی‌های متجاوز و رژیم صهیونیستی از قدرت منطقه‌ای ایران ناشی از همین مسئله است که می‌بیند ایران هر دو مولفه قدرت را در اختیار دارد.

آمریکا و صهیونیست‌ها از قدرت منطقه‌ای ایران عصبانی هستند

به گزارش آرانیوز، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس که صبح امروز در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به دلایل آغاز جنگ تحمیلی و اقدامات انجام شده برای تغییر شرایط گفت: ما فقدان پیمان‌های دفاعی امنیتی با دیگر دولت‌ها و کشورها در دهه ۶۰ را اکنون با پیوند زدن با ملت‌ها و بعضاً دولت‌ها و ایجاد قدرت‌های منطقه‌ای و قدرت‌های اعتقادی و مردمی جبران کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات شهید سلیمانی برای ایجاد بازدارندگی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی سه ماه قبل از شهادت خود در جلسه قرارگاه خاتم با فرماندهان نیروهای مسلح گفت؛ من به پشتیبانی ستاد سپاه، ستاد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح اکنون ۶ ارتش بیرون از سرزمین‌های ایران برای شما سازماندهی کرده‌ام و کانالی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر و عرض هزار کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده‌ام.

سرلشکر رشید ادامه داد: شش لشکر اعتقادی و مردمی در بیرون از مرزهای ایران به سر می‌برند و هر دشمنی بخواهد با نظام اسلامی به جنگد باید از این شش ارتش عبور کند که قادر نخواهد بود. یک ارتش در لبنان به نام حزب الله یک ارتش در فلسطین اشغالی به نام حماس و جهاد اسلامی یک ارتش در سوریه و یک ارتش نیز عراق بهنام حشد شعبی و ارتشی در یمن به نام انصار انصارالله، همین امر موجب بازدارندگی برای کشورمان شده است و عصبانیت‌های آمریکایی‌های متجاوز و رژیم صهیونیستی از قدرت منطقه‌ای ایران ناشی از همین مسئله است که می‌بیند ایران هر دو مولفه قدرت را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: موئلفه های قدرت یکی داشتن نیروی مسلح قدرت‌مند و آماده برای دفاع در مقابل هر متجاوز خارجی در درون سرزمین ایران و یک قدرت منطقه‌ای در بیرون از سرزمین که ایران هردوی این قدرت‌ها را دارد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: تجلیل از دفاع مقدس یعنی تجلیل از تولد قدرت دفاعی و تهاجمی جدید نیروهای مسلح که ارتش، سپاه و نیروهای مردمی و بسیجی ما در همان دوران دفاع مقدس متولد شدند، نقش‌آفرینی کردند و حماسه‌های بزرگی را آفریدند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ذیل تفکر و روش آمریکایی‌ها قرار داشتند، گفت: طی سال‌های اخیر در عراق و افغانستان شاهد زوال و انحطاط این نوع تفکر در شکل‌دهی ارتش‌های این دو کشور از سوی قدرت‌های استکباری بودیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ زیرا ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فروپاشید.

سرلشکر رشید با تأکید بر اینکه ارتش مستقل از تفکر استکباری، قادر به پاسخگویی به هر نوع و هر سطحی از تهدید است، افزود: روش و تفکر سازماندهی که امروز نیروهای مسلح ما در ارتش و سپاه از آن برخوردارند و همچنین روش آموزش و تجهیز نیروهای نظامی و امنیتی و سیاستگذاری صحیح دفاعی که در مجموعه نیروهای مسلح دیده می‌شود، امروز قادر به مقابله با تهدید، جنگ و بحران است.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که سیاست‌های دفاعی و دکترین ما و روش تفکر فرماندهی ما در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزاتی، تاکتیکی و راهبردی همگی بومی هستند و بخش اعظم این داشته‌ها برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار