کد خبر: ۷۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
رئیس جمهور از تصویب بودجه لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام ایلام خبر داد و گفت: کارگروه پیگیری تحقق مصوبات سفرهای استانی تشکیل می‌شود.

به گزارش آرانیوز، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست خبری پایان سفر به استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی دارد که بهره برداری از آنها در آینده موجب توسعه استان و افزایش اشتغال و تولید و تقویت بخش‌های پایین دستی پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

وی گفت: همجواری استان ایلام با کشور عراق فرصتی بسیار مناسبت است تا این استان به قطب صادرات به این کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام رئیسی افزود: عدم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان‌ها موجب خسارت است و تکمیل این طرح‌ها در استان در مصوبات امروز لحاظ شده و در اولویت قرار می‌گیرد.

هر گونه اجحاف در زمینه هزینه سفر به عتبات عالیات ممنوع است

رئیس جمهور اضافه کرد: در حوزه آب و خاک بویژه سامانه گرمسیری باید کار جهادی جدی انجام شود و در این زمینه وزارت نیرو پیگیری می‌کند تا حداقل فاز نخست این سامانه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

حجت الاسلام رئیسی به پروژه‌های آب و فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: تکمیل و توسعه طرح‌های این حوزه نیازمند تزریق بودجه ارزی و ریالی است که در سفر امروز مورد تصویب قرار گرفته است.

وی گفت: مصوباتی در حوزه کشاورزی و دامداری ایلام به تصویب رسید که می‌تواند این استان را به قطب تولید محصولات تبدیل کند که از طریق وزارت جهاد کشاورزی این مصوبات از هفته آینده به کشاورزان اعلام می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های اربعین در استان ایلام، افزود: چنانچه دولت عراق سهمیه اعلامی را افزایش دهد اعزام زائران نیز به تناسب افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: به وزیر راه و شهرسازی دستور داده شده است که از هر گونه اجحاف در زمینه هزینه سفر به عتبات عالیات باید جلوگیری شود و نظارت کامل در این زمینه صورت گیرد.

لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای بومی و جوانان تحصیل کرده

حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره امکان ملاقات‌های بیشتر با مردم در جریان سفرهای استانی گفت: در جریان این سفر با شماری از مردم ملاقات انجام شد، ضمن اینکه نامه‌هایی که از طریق دفتر پیگیری و نیز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری دریافت می‌شود، همانند ملاقات حضوری تلقی می‌شود و همه آنها با دقت بررسی می‌شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده گفت: به مدیران استانی تاکید می‌کنم که حتماً از ظرفیت نیروهای بومی و جوانان تحصیل کرده در بخش‌های مختلف مدیریتی و اجرایی استفاده کنند و توجه به جوانان تحصیل کرده و میدان دادن برای نقش آفرینی آنان مورد توجه دولت قرار دارد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان نیز گفت: کشورمان از بانوان فرهیخته و تحصیل کرده فراوانی برخوردار است و حتماً تاکید داریم که از ظرفیت آنان نیز در بخش‌های مختلف استفاده شود.

رئیس جمهور در پایان سفر به استان ایلام از ایجاد کارگروهی در استان‌ها و معاونت اجرایی ریاست جمهوری برای پیگیری تحقق مصوبات سفرهای استانی خبر داد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار