کد خبر: ۷۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه شهدای ایلام از برنامه‌های دولت برای توسعه همه جانبه استان ایلام خبر داد.
رئیس جمهور: توسعه همه جانبه استان ایلام از برنامه‌های پیش روی دولت است/انجام درستِ کارها و پرهیز از وعده‌دادنِ صرف به مردم سبب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود
 

به گزارش آرانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز  در سفر خود به ایلام و   در بدو ورود به فرودگاه شهدای ایلام از برنامه‌های دولت برای توسعه همه جانبه استان ایلام خبر داد.

رئیس جمهور گفت:هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم، مردم ایلام در دوران دفاع مقدس مردانه ایستادگی کردند و شهدای زیادی را تقدیم کردند، یاد همه شهدای استان ایلام را گرامی می داریم.

آیت الله رئیسی  افزود: در این سفر آخرین وضعیت استان با مسئولان استان بررسی خواهد شد تا گام هایی را در جهت رفع محرومیت ها برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اولین ظرفیت مهم این استان، نیروی انسانی کارآمد است، استانی که می تواند در حوزه های مختلف گردشگری و صنعت و معادن و نفت حرفها برای گفتن داشته باشد. همجواری با کشور عراق از دیگر مزیت ها است که می توان از این ظرفیت در جهت افزایش تبادلات مرزی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

 رئیس جمهور با ابراز امیدواری برای اتخاذ تصمیمات موثر در توسعه استان ایلام در این سفرگفت: امیدواریم در این نشست تصمیات خوبی در جهت توسعه یافتگی استان برداریم. ایلام از ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ای برخوردار است که باید از آنها در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه استان نهایت استفاده را کرد.

آیت‌الله رئیسی: انجام درستِ کارها و پرهیز از وعده‌دادنِ صرف به مردم سبب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز و در بدو ورود به ایلام راهی شهرستان مهران شد و بازدید از "سد کنجانچم مهران"  را به صورت میدانی انجام و گفت: بهره برداری از "سد کنجانچم مهران" با سرعت هرچه تمام تر انجام شود.

رئیس‌جمهور گفت: روند عملیات این سد تسریع شود؛ به نحوی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مردم آثار آن در روند افزایش کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی را شاهد باشند.

بیشتر بخوانید

وی با تشکر از زحمات قرارگاه خاتم در ساخت این سد موثر در رونق کشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: کارها باید انجام شود و نتیجه آن به افزایش سرمایه اجتماعی منجر شود؛ در غیر این‌صورت وعده‌دادن برای مردم تاثیرگذار نبوده و منجر به کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود.

وزیر بهداشت در ایلام: فراهم‌کردن زمینه "بازگشایی ایمن مدارس" یک ضرورت است

،بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه  در نشست شورای اداری شهرستان دهلران به اقدامات وزارت بهداشت در راستای واکسیناسیون عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا به‌عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم بوده است و در این ایام کوتاه از عمر دولت 48 میلیون دوز واکسن تزریق و تلاش شده است تا عقب‌ماندگی 9 ماهه گذشته را جبران شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشارکت بیشتر مردم در راستای تحقق کامل واکسیناسیون عمومی را خواستار و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم و تلاش دولت به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری خبیث در کشور باشیم.

وی در ادامه گریزی به موفقیت‌های دولت سیزدهم زد و نشست شانگهای که موجب عضویت جمهوری اسلامی در این پیمان شده است را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیمان شانگهای نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس به مسائل و مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان  استان ایلام پرداخت و یادآورشد: بومی گزینی در جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد در حوزه بهداشت و درمان، گسترش مراکز آموزش پزشکی در استان ایلام به ویژه در شهرستان دهلران و فراهم کردن امکان تحصیل و جذب جوانان این شهرستان در حوزه بهداشتی و درمانی از برنامه‌های وزارت بهداشت برای رفع مشکلات در این حوزه است.

بیشتر بخوانید

عین اللهی که به‌عنوان وزیر معین در سفر ریاست جمهوری به ایلام در شورای اداری دهلران حضور داشت، وضعیت راه‌های این شهرستان را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: راه، عامل توسعه است و دولت سیزدهم به این مهم توجه ویژه خواهد داشت.

تسریع در پروژه‌های کشاورزی، راه‌اندازی بازاچه‌های مرزی، راه اندازی بازارچه مرزی چیلات و پروژه‌های نفت و گاز به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توان علاوه بر توسعه استان ایلام به ویژه شهرستان دهلران موثر در کاهش بیکاری و اشتغال جوانان تحصیل کرده و رونق اقتصادی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازگشایی مدارس را خواستار گفت: کرونا به وضعیت آموزشی کشور ضربه سنگین وارد کرده است و فراهم کردن زمینه بازگشایی ایمن مدارس یک ضرورت است و باید تلاش شود به هر شکل ممکن مدارس بازگشایی شوند.

وزیر صمت وارد ایلام شد

، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دقایقی پیش با استقبال مسئولان و از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

برنامه‌های وزیر صمت در ایلام، حضور در مزار شهدای گمنام شهرستان ایوان، شرکت در جلسه شورای اداری، بازدید از شرکت تعاونی2451سلفات پتانسیم، دیدار با خانواده معظم شهدا، بازدید از شرکت غشا گستر و شرکت فولاد زاگرس و نورد ایوان از مهمترین برنامه های سفر وزیر صمت به ایلام خواهد بود.

 وی با ورود به شهرستان چوار از مجتمع پتروشیمی و شرکت ارغوان گستر و شرکت پویا نخ بازدید و در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

دیداربا خانواده شهدا وبازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی، کلنک زنی و احداث تعداد 7واحد کارکاهی در شهرک صنعتی از دیگر برنامه های سفر سید فاطمی امین در شهرستان چوار است.

وزیر صمت در پایان این سفر در جلسه تشکل های غیردولتی حوزه صمت حضور خواهد یافت.

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
 
  •  
  •  
وزیر اقتصاد وارد ایلام شد

، سید احسان خاندوزی صبح امروز وارد استان ایلام شد و مورد استقبال  نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و مدیران ادارات تابعه وزارت اقتصاد در استان  قرار گرفت.

وزیر اقتصاد در سفر خود به استان ایلام به عنوان وزیر معین در شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر انتخاب و تا ساعاتی دیگر در این دو شهرستان  حضور خواهد یافت .

جزئیات مکاتبه رئیس کل گمرک با وزیر اقتصاد درباره مدل جدید رجیستری/ ایستایی حداقل خواهد شد

بیشتر بخوانید

غبار روبی مزار شهدای آبدانان بازدید از فرودگاه آبدانان شرکت در شورای اداری آبدانان و دره شهر بازدید از تونل کبیرکوه بازدید از شهرک صنعتی دره شهر بازدید از جاده قاضی خان بدره و تقاطع غیر هم سطح ملکشاهی برنامه‌های وزیر اقتصاد در دو شهرستان آبدانان و دره شهر خواهند بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار