کد خبر: ۷۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
سیریک - رئیس شبکه بهداشت و درمان سیریک گفت: از جمعیت ۳۴ هزار نفری افراد بالای ۱۸ سال شهرستان سیریک تاکنون بیش از ۲۸ هزار و ۳۵۹ نفر از آنها واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش آرانیوز:کاوه محمد امینی با بیان اینکه استقبال مردم از واکسیناسیون در شهرستان سیریک قابل تقدیر است، اظهار کرد: در شهرستان سیریک از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار و هشتصد و پانزده نفر از دوز اول واکسن دریافت کرد اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سیریک همچنین به پوشش ۸۲ درصدی واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان اشاره کرد و افزود: متقاضیان دریافت واکسن می‌توانند به اکیپهای ثابت و سیار واکسیناسیون پیش بینی شده در شهرها و روستاهای سیریک جهت واکسیناسیون مراجعه‌کنند و واکسن کوید دریافت کنند.

امینی با بیان اینکه دیروز شهرستان سیریک بالاترین آمار تزریق واکسن کرونا در استان داشته است افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو هزار و ۶۳۹ دوز واکسن کرونا در شهرستان سیریک تزریق شده است که از این حیث سیریک در استان رتبه اول بوده است
وی اضافه کرد: با آغاز تزریق واکسیناسیون کرونا در شهرستان سیریک بیش از ۲۴ اکیپ ثابت و سیار به تعداد ۸۰ نفر در قالب بسیج جامعه پزشکی و کادر پزشکی در واکسیناسیون حضور فعال دارند و تا پایان طرح با شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری خواهند داشت و واکسیناسیون مردم نیز انجام می دهند.

امینی با تقدیر و تشکر از عوامل اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در شهرستان، خاطر نشان کرد: اولویت نخست شبکه و بهداشت شهرستان را مقابله با کرونا و حفظ و ارتقای سلامت مردم عنوان کرد و موضوع واکسیناسیون را یکی از مهم ترین راه‌های ارتقای سطح ایمنی جامعه برشمرد، که این امر در شهرستان سیریک به طور مداوم و جدی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه همه در راستای اجرای کامل برنامه واکسیناسیون عمومی در شهرستان سیریک تلاش می کنند، اظهار کرد: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تزریق واکسن بر اساس اولویت های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گروه های هدف سنی و شغلی، توسط مدافعان سلامت در حوزه بهداشت با تمام توان و قدرت در حال انجام است که در این راستا هر روز شاهد رکوردی جدید از تعداد واکسیناسیون در شهرستان هستیم.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام واکسن دانش‌آموزان در سامانه نوبت‌دهی، تصریح کرد: سامانه نوبت دهی برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدان ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) باز شده که اکنون واکسیناسیون جامعه هدف انجام می گیرد، و همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان سایر مقاطع تحصیلی در روزهای آینده و پس از باز شدن سامانه نوبت‌دهی برای این عزیزان خواهد بود.

محمد امینی با اشاره به لبیک بسیج به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت خدمت‌رسانی به مردم اظهار کرد: سپاه در حوادث مختلف، تلاش برای رفع بیماری کرونا و خدمات‌رسانی به مردم همواره پا به پای مدافعان سلامت و کادر پزشکی بودند که جا دارد از تلاش های آنها تقدیر و تشکر شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مشارکت سپاه و بسیج در روند واکسیناسیون در شهرستان بیان کرد: این مشارکت‌ها امر واکسیناسیون را سرعت می‌بخشد تا جایی که در مراکز، تزریق واکسن به افراد در کمترین زمان دو دقیقه ای کاهش یافته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار