کد خبر: ۷۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
بیرجند-مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی بابیان اینکه زیرساخت های پرواز به عتبات در فرودگاه بین المللی بیرجند فراهم است، گفت: شرکت های هواپیمایی ایجاد خط پروازی از بیرجند به نجف را نپذیرفتند.

به گزارش آرانیوز:بنا بر آنچه که ستاد مرکزی تعیین کرده است تمامی سفرها به سمت عتبات در ایام اربعین باید به صورت هوایی صورت گیرد.

بسیاری از علاقمندان و زائران سید الشهدا در خراسان‌جنوبی بعد از شنیدن این خبر انتظار داشتند با توجه به بین‌المللی بودن فرودگاه شهید کاوه بیرجند این پرواز از استان خراسان‌جنوبی نیز صورت گیرد چیزی که در عمل رخ نداد و سوالات زیادی را به وجود آورد.

عظیم طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما در زمینه پرواز به عتبات و کشور عراق از نظر زیر ساختی مشکل خاصی نداشتیم و این امر در گذشته نیز صورت می‌گرفته است.

وی بیان‌کرد: البته مسئله اینجا است که هزینه‌های فرودگاهی فرودگاه نجف در طی دو هفته گذشته به شدت بالا رفت و این موضوع باعث شد که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به واسطه این هزینه‌ها تمایل چندانی برای برقراری پروازها از استانی چون خراسان‌جنوبی به سمت نجف نداشته باشند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در خراسان‌جنوبی مجموع زائران اربعین به دو پرواز بیشتر نمی‌رسید و شرکت‌های هواپیمایی برای دو پرواز، خط پروازی بیرجند به نجف را راه اندازی نمی‌کنند به ویژه آنکه امسال شکل کاروانی این سفر نداشتند مگر اینکه حج و زیارت پرواز چارتری در نظر می‌گرفت.

طهماسبی گفت: از طرف دیگر همین تعداد محدود زائر نیز چون برخی تمایل داشتند برگشت را زمینی بیایند با ماشین شخصی به اهواز رفته، وسیله شخصی را آنجا گذاشته و از فرودگاه اهواز به نجف رفتند تا در مسیر برگشت زمینی برگردند.

وی با بیان اینکه در مجموع نیز در کشور از ۶ مبدأ پرواز به فرودگاه نجف در اربعین امسال صورت گرفت، یادآور شد: در حال حاضر فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی ۱۴ پرواز به تهران و مشهد دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار