کد خبر: ۷۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
اردبیل- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: الگوی بازگشایی مدارس در سه بخش ترسیم و به کلیه نواحی و مناطق آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

به گزارش آرانیوز:یوسف قاسمی ، اظهار کرد: الگوی اول ابلاغ شده به مدارس، الگوی بازگشایی مدارس به صورت حضوری از سوم مهر ماه است که در این الگو دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری که کمتر از ۵۰ دانش‌آموز دارند، می‌توانند سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری آغاز کنند.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل یک‌هزار و ۳۰۰ مدرسه وجود دارد که دانش‌آموزان آنها زیر ۵۰ نفر است که در کنار ۵۴۰ مدرسه با تعداد دانش‌آموز زیر ۱۵ نفر، سال تحصیلی را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اغلب مدارس شهری استان که جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر دارند، تحصیل خود را از سوم مهرماه به صورت مجازی و در قالب شبکه شاد به پیش خواهند برد تا به تدریج و از آبان ماه شرایط تحصیل حضوری دانش‌آموزان در مدارس فراهم آید.

قاسمی افزود: مدارسی که بالاتر از ۳۰۰ نفر دانش‌آموز دارند، از نیمه دوم آبان ماه شرایط را مهیای تحصیل حضوری دانش‌آموزان خواهند کرد تا در شرایط مناسب متناسب با شعار سال تحصیلی سلامت‌، آموزش و آرامش به ادامه تحصیل مشغول شوند.

وی با اذعان به این مطلب که شیوع کرونا بیشترین ضربه را به نظام آموزشی و تربیتی وارد کرده است، خاطر نشان کرد: با واکسیناسیون معلمان، والدین و رانندگان سرویس‌های مدارس و در کنار آن دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله از هفته آینده به تدریج شرایط تحصیل حضوری دانش‌آموزان فراهم می‌آید.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم با هدف جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان هر چه سریع‌تر با همکاری اولیای دانش‌آموزان فضای تحصیل حضوری نوجوانان و جوانان فراهم آمده تا جلوی افت تحصیلی و کم تحرکی دانش‌آموزان و برخی از آسیب‌های روحی، روانی و جسمی گرفته شود.

وی بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از هفته آینده واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها به انجام می‌رسد و در کنار آن امیدواریم تا دو هفته آینده صد درصد معلمان دوز دوم واکسن خود را نیز دریافت کرده و آماده حضور در سر کلاس‌های درس باشند.

قاسمی ادامه داد: در دو سه هفته اول شروع سال تحصیلی معلمان با ارزشیابی آغازین فرصت رفع نواقصات و ضعف دانش‌آموزان را نسبت به کتب درسی سال‌های گذشته دارند و بعد از آن معلمان وارد مباحث جدید خواهند شد.

وی اظهار کرد: با توزیع ۹۵ درصد کتب درسی در فرآیند تحصیلی دانش‌آموزان مشکلی به وجود نمی‌آید و این هفته قرار است کتب دانش‌آموزان کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و استثنایی نیز توزیع شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: با تدارک همه زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز امیدواریم از سوم مهرماه سال تحصیلی متفاوتی را شروع کنیم و به تدریج با افزایش تحصیل حضوری دانش‌آموزان به شرایط قبل از کرونا بازگردیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار