کد خبر: ۷۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
اردبیل - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دفاع مقدس بی شک در استمرار مکتب عاشورا اتفاق افتاد که ماندگاری آثار و برکات تمام آن سال های ایستادگی نیز از این امر نشأت می گیرد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارکنان رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس دادگستری استان اظهار کرد: جای هیچ گونه شک و تردیدی نیست که هشت سال دفاع مقدس استمرار مکتب عاشورا بود و فرزندان این مرز بوم با الهام از واقعه کربلا در مقابل دشمنان زورگو و مستبد جانانه ایستادگی کرده و جان و مال خود را نثار دین و باورشان نمودند.

وی تثبیت دفاع مقدس در تاریخ قطور کشور را به سبب مکتب عاشورا دانست و ادامه داد: در سایه چنین تقدسی است که دفاع مقدس ماندگار شده و بعد از گذشت سال‌ها همچنان در روح و کالبد مردم به ویژه جوانان جاری و ساری است.

رئیس کل دادگستری استان ترویج و گسترش فرهنگ بسیج را عامل اصلی و مهم در پیشرفت امور دانست و عنوان کرد: در صورتی که فرهنگ بسیجی در جامعه نهادینه شود و این فرهنگ در کلیه فعالیت‌های فردی نمود پیدا کرده و جنبه عملی به خود بگیرد، در آن صورت شاهد پیشرفت در همه امور کشور، جلب رضای پروردگار و رضایتمندی مردم خواهیم بود.

حجت الاسلام کثیرلو همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره هفته دفاع مقدس را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: آشنا ساختن نسل جوان کشور با رشادت‌ها و مجاهدت‌های ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گامی مهم در تأمین امنیت کشور و سنگری مستحکم در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان و هر گونه یاوه گویی های دشمنان خواهد بود.

وی در ادامه با قدردانی از ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و با اشاره به وجود تعدادی زیادی از ایثارگران و خانواده‌های آنان در دادگستری استان گفت: مراسم امروز به لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با َبیماری کرونا، به صورت محدود و نمادین برگزار گردید.

در پایان این مراسم از یادگاران هشت سال دفاع مقدس شاغل در دادگستری استان اردبیل تجلیل و قدردانی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار