کد خبر: ۷۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
گویا از نگاه خانم ابتکار افزایش 700 درصدی قیمت مسکن و همچنین افزایش سرسام آور نرخ اجاره بهای مسکن در دولت روحانی، ثمره ای دلچسب بوده است و منتقدان نگذاشتند که مردم طعم شیرین آن را بچشند!

به گزارش آرانیوز، ابتکار: نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند

«معصومه ابتکار» فعال اصلاح طلب که در دولت روحانی معاون رئیس جمهور بوده است و فرزندش ساکن آمریکا است در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«ما تلاش کردیم در طول این هشت سال با مردم صادق باشیم و در راستای مطالبات و وعده‌هایی که دولت به مردم داده بود حرکت کنیم...تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم این بود که فشارها از روی مردم برداشته شود»

ابتکار در ادامه گفت:«به رغم...تحریم ها و جنگ اقتصادی...شیوع ویروس کرونا...حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله...ظهور و افول داعش...و به‌رغم همه سختی‌ها و هجمه‌هایی که علیه دولت صورت گرفت ما شاهد عملکرد قابل قبولی از سوی دولت آقای روحانی در زمینه‌های مختلف بودیم».

این عضو دولت روحانی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«نگذاشتید مردم ثمره شیرین تلاش دولت روحانی را بچشند...از مدعیان مسلمانی چنین رفتارهایی بعید بود. در فضای اسلامی ‌و انقلابی این رفتارها نه تنها زیبنده نیست و بلکه ریشه ها را می‌زند...دولت روحانی میدان را خالی نکرد و تلاش کرد از همه توانمندی خود برای حل مشکلات مردم استفاده کند... دولت آقای‌روحانی از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کرد. حتی ممکن بود گروهی عطای حضور در دولت را به لقای آن ببخشند و در مقابل این همه تهمت و هجمه کار خود را ترک کنند».

ابتکار: نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند/ برای بهره‌مندی از فواید شانگهای باید FATF تصویب شود

گویا از نگاه خانم ابتکار افزایش 700 درصدی قیمت مسکن و همچنین افزایش سرسام آور نرخ اجاره بهای مسکن در دولت روحانی، ثمره ای دلچسب بوده است و منتقدان نگذاشتند که مردم طعم شیرین آن را بچشند!

و شاید گرانی 10 برابری قیمت دلار نیز ثمره ای شیرین بوده که نگذاشتند مردم فواید آن را بچشند! پرواز قیمت پراید و گرانی افسارگسیخته اقلام خوراکی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و لبنیات نیز از شاهکارهای اقتصادی دولت روحانی بود که باز هم منتقدان نگذاشتند مردم ثمره شیرین آن را بچشند.

نحوه سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین و اظهارنظر رئیس جمهور در صبح جمعه نیز از آن دست اقداماتی است که باز هم منتقدان نگذاشتند که مردم طعم شیرین آن را بچشند.

تورم 43 درصدی در دولت روحانی نیز گویا شاهکاری اقتصادی در راستای منافع مردم بوده و این منتقدان بودند که نگذاشتند مردم ثمره شیرین تورم 43 درصدی را در سفره خود بچشند.

متاسفانه برخی فعالین اصلاح طلب که سالها در قدرت حضور داشته، اصرار دارند که بر زخم مردم نمک پاشیده و به فهم و شعور مردم عزیز کشورمان توهین کنند.

کارنامه دولت روحانی برای مردم ملموس بوده و نتایج آن را در سفره خود دیده اند. با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود. بهتر است بجای توهین به مردم، بابت قصور و تقصیرها عذرخواهی کرده و برای جبران خسارت ها تلاش کنیم.

 

** برای بهره مندی از فواید شانگهای باید FATF تصویب شود

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «سازمان شانگهای و FATF» نوشت:«عضویت ایران در سازمان شانگهای به معنای پایان همه چیز نیست و ایران باید کنوانسیون‌های زیرمجموعه این سازمان را در مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان برساند...نکته حائز اهمیت این است که ایران قبل از عضویت در سازمان شانگهای، سابقه عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای متعددی ازجمله اکو،CIS  و... را داشته، اما نپیوستن به FATF مانعی جدی برای بهره‌برداری و استفاده از آنها بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«بنابراین تصویب FATF در راستای رفع موانع موجود و استفاده از اقدامات و دیپلماسی فعال چندساله دولت تدبیر و امید ضروری به نظر می‌رسد. امیدواریم دولت و سیاست‌های کلی نظام موانع پیش‌رو درخصوص تصویب لوایح FATF را مورد بازبینی قرار داده و فصل جدیدی از سیاست‌های اقتصادی و امنیتی در کشور را حاکم کنند».

ابتکار: نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند/ برای بهره‌مندی از فواید شانگهای باید FATF تصویب شود

پیوستن ایران به FATF دقیقا در راستای منافع آمریکاست. برای همین بود که مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ گفته بود که ایران باید فورا به این سازمان بپیوندد.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که طیف اصلاح طلب در داخل دقیقا در راستای منافع دولت آمریکا و مغایر با منافع ملی کشورمان خواستار پیوستن ایران به FATF است.

FATF بازوی وزارت خزانه داری آمریکا در هوشمندسازی تحریم ها است. به همین منظور بخشی از طیف اصلاح طلب تاکنون با ترفندهای مختلف تلاش کرده تا ایران را به پیوستن به این سازمان وادار کند.

جریان اصلاح طلب یکروز مدعی شد که چون به FATF نپیوستیم پس نمی توانیم واکسن وارد کرده و واکسیناسیون سراسری را با شتاب انجام دهیم، اما با روی کارآمدن دولت رئیسی و در شرایطی که در لیست سیاه FATF بودیم، واردات واکسن شتاب گرفت و واکسیناسیون روزانه رکورد زد.

این طیف در ادامه مدعی شد که چون در لیست سیاه FATF هستیم نمی توانیم به عضویت شانگهای درآییم. اما در دولت رئیسی و در شرایطی که ایران در لیست سیاه FATF بود، به عضویت رسمی و دائمی در شانگهای درآمدیم.

حالا این جریان سیاسی مدعی شده است که تا به FATF نپیوندیم نمی توانیم از فواید شانگهای بهره ببریم. ای کاش رسانه های منتسب به طیف اصلاح طلب کمی هم دغدغه منافع ملی ایران را داشته و خود را در حد بلندگوی کاخ سفید کوچک نمی کردند.

 

** طرح دوگانه دروغین «موافق مذاکره-مخالف مذاکره» برای پاک کردن صورت مسئله

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«وقتی آن‌چه را که در این بازه زمانی مختصر، از بزنگاه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم تاکنون گذشت، واکاوی کنیم و کمی در نوع موضع‌گیری اصولگرایان نسبت به برجام و مذاکرات و حتی فراتر از آن، کلیت رابطه جمهوری اسلامی با دولت‌های جهان و جامعه جهانی دقیق‌تر شویم، درخواهیم یافت که حتی آن تعبیر «دلواپسان» هم دیگر توصیف روشنی از رویکرد و راهبرد محافظه‌کاران به دست نمی‌دهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«آنان دیگر نه‌تنها نابرجامی  نیستند و هیچ ضدیتی با مذاکره با قدرت‌های جهانی ندارند، بلکه به‌روشنی گاردشان را پایین آورده و نسبت به آنچه روزگاری مصداق خیانت به ملت و مملکت می‌خواندند، دلواپس نیستند».

ابتکار: نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند/ برای بهره‌مندی از فواید شانگهای باید FATF تصویب شود

رسانه های منتسب به جریان اصلاحات در ساخت دوگانه های کاذب و دروغین مهارت خاصی دارند. یکی از این دوگانه های دروغین، تقسیم فعالین سیاسی به دو گروه «موافق مذاکره» و «مخالف مذاکره» است.

برخلاف ادعای این طیف، منتقدین سیاست خارجی دولت روحانی هیچگاه مخالف مذاکره نبودند، بلکه با مذاکره ای که از موضع ضعف و انفعال انجام شود مخالف بودند.

ظریف- وزیر خارجه دولت روحانی- دقیقا در اوج مذاکرات هسته ای و در مقطعی که طرفین مذاکره باید در پی امتیازگیری حداکثری باشند در اظهارنظری عجیب و تحقیرآمیز گفت «امضای هر توافقی بهتر از عدم توافق است»! در همان مقطع وزیر خارجه آمریکا گفت «توافق نکردن، بهتر از توافقِ بد است».

پس از آن دقیقا در مقطعی که طرف آمریکایی و اروپایی می گفتند ایران باید درباره تعهداتی که انجام داده، مورد راستی آزمایی قرار گیرد، معاون ظریف در اظهارنظری عجیب گفت «امضای وزیر خارجه آمریکا برای ما تضمین است و ایران به اجرای برجام توسط طرف مقابل اطمینان دارد»!

منتقدین سیاست خارجی دولت روحانی به این رویکرد اعتراض داشتند، رویکردی منفعلانه و از موضع ضعف و حقارت آمیز.

اما بانیان خسارت محض برجام با پاک کردن صورت مسئله، بر دیپلماسی انفعالی سرپوش گذاشته و خود را موافق مذاکره و طرف مقابل را مخالف مذاکره جا می زنند! این در حالی است که شعار این طیف مبنی بر «دانستن حق مردم است» گوش فلک را کر کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار