کد خبر: ۷۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
معاون رئیس جمهور سابق در یک مصاحبه تلاش کرده است تا بر "بزرگترین ابهام امنیتی دولت حسن روحانی" سرپوش بگذارد.

به گزارش آرانیوز، سرپوش ابتکار بر ابهام امنیتی دولت روحانی

انکار عربده‌کشی خیابانی و راهبندان به روش لات‌ها!/ سرپوش ابتکار بر ابهام امنیتی دولت روحانی

خانم معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور سابق، در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون انتقادات از دولت اعتدال گفته است: اختلاف سیاسی طبیعی است و در همه کشورها نیز وجود دارد. با این وجود هنگامی‌که این اختلاف نظر به اتهام زنی و هجمه تبدیل می‌شود شرایط متفاوت می‌شود. به عنوان مثال برخی مجموعه دولت را به جاسوسی و فساد متهم می‌کردند.روند اتهام زنی‌ها نیز دارای پشتوانه نبود و بیشتر ساختگی بوداین وضعیت شکاف‌هایی را به وجود آورده بود که برداشت خارجیان این بود که می‌شود از این شکاف‌ها استفاده کرد.

او تصریح می‌کند:

"هنگامی‌که اختلاف دیدگاه به جنگ و جنگ روانی تبدیل می‌شود تا دستاوردهای دولت برای مردم ملموس نباشد شرایط تغییر می‌کند. صداوسیما نیز گاه در این زمینه از ظرفیت‌های خود استفاده می‌کرد تا مردم دستاوردهای شیرین دولت را چندان احساس نکنند. واقعیت این است که از مدعیان مسلمانی چنین رفتارهایی بعید بود. در فضای اسلامی‌ و انقلابی این رفتارها نه تنها زیبنده نیست و بلکه ریشه ها را می‌زند. کسانی که مدعی حکمرانی ارزشی و اخلاقی و آرمان‌های متعالی هستند نباید چنین رفتارهایی از خود نشان بدهند. رفتارهایی که در طول هشت سال گذشته در کمال تعجب اتفاق می‌افتاد. برآیند این تخریب‌ها و هجمه‌ها نیزناامیدی مردم و جوانان و مهاجرت است."[1]

 

*حرف‌های خانم ابتکار صحیح نیست و ایشان حتی پس از اتمام کار دولت اعتدال نیز قصد دارد بر یکی از بزرگترین سؤالات پیرامون این دولت عجیب سرپوش بگذارد...

و آن "چرایی حضور برخی مقامات دولت اعتدال در صف مقدم سیاه‌نمایی از اوضاع کشور" است.

حرف ابتکار صحیح نیست زیرا این برخی مقامات دولت اعتدال بودند که رسما و علنا در صف مقدم سیاه‌نمایی علیه وضعیت کشور و کارنامه خود قرار داشتند نه دیگران!

 این سؤالی بود که ما بارها و بارها در دوران دولت دوم اعتدال پرسیدیم و در وبلاگ مشرق منتشر کردیم.

از شاهکارهای رئیس جمهور وقت و معاونش در دولت اول اعتدال که یکی می‌گفت "خزانه خالیست" و دیگری هم به شرایط کشور می‌گفت "شرایط ته درّه" که بگذریم[2] آقایان در دولت دوم روحانی صراحتا راهکارهای حل مشکل گرانی را انجام نمی‌دادند و این مسئله حتی مورد بیان صریح رهبر انقلاب نیز قرار گرفت.[3]

مثلا این خبرگزاری دولتی ایرنا بود که بعنوان تریبون دولت در مصاحبه‌هایش می‌نوشت: وضعیت حکمرانی در ایران فاجعه است. و یا اصرار فراوانی بر ترویج القائات اصلاح‌طلبان در بحث "ناامید بودن مردم ایران" داشت.[4]

خانم ابتکار باید بداند که این "علی ربیعی" سخنگوی رسمی دولت بود که به جای دفاع از وضع موجود و امید دادن به مردم، یکبار از بروز وضعیت "حیات برهنه" یا همان نان بخور و نمیر در ایران حرف می‌زد[5] و بار دیگر پس از فتنه اقتصادی آبان 98 دست به قلم می‌شد و می‌نوشت: حکایت همچنان باقیست...

و ایضا این عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس شورای تبلیغات اقتصادی بود که هرگز اقدام به تبلیغات اقتصادی و بیان مثبتات کشور نکرد و در آخر بدون آنکه به این ابهام پاسخی بدهد؛ از وزارت کشور رفت![6]

در هیچیک از این سیاه‌نمایی‌ها و تعلل‌های دسته اول! ردّپای صدا و سیما یا منتقدان دیده نمی‌شود.

 

***

 

عوض کردن جای شهید و جلّاد سال 88 در روز روشن

انکار عربده‌کشی خیابانی و راهبندان به روش لات‌ها!

انکار عربده‌کشی خیابانی و راهبندان به روش لات‌ها!/ سرپوش ابتکار بر ابهام امنیتی دولت روحانی

حمیدرضا جلایی‌پور، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در یادداشتی مدعی استفاده از "لات‌مذهبی‌ها" در سازمان‌های امنیتی ایران شده است.

به گزارش صبح ما، او در این یادداشت لات‌مذهبی‌ها را گردن‌کلفت‌های تندروی متبع هیئت و قدرت معرفی و در اشاره به مهار فتنه 88 اظهار می‌کند که وقتی حکومت ایران در کنترل امور کم می‌آورد، حضور لات‌مذهبی‌ها در حوزه رسمی سیاست تقویت می‌شود!

جلایی‌پور همچنین در اشاره به سال 88 نوشته است: حاکمیت بجای حل مساله از طریق بازشماری بی‌طرفانه آرا و گفت‌گوی منصفانه با طرفین اعتراض، دست به کنترل و سرکوب مردم زد. سپاه و بسیج هم بخشی از مردم هستند و به راحتی نمی‌توانند مردم را سرکوب کنند اینجا بود که به کارگیری لات‌ها در بازداشگاه موقت کهریزک و در کنترل اعتراضات به کمک آمد و وقتی خبر کشته شدن جوانان مردم در کهریزک در شهر پراکنده شد، مردم ترسیدند و به تدریج موج اول اعتراضات مهار شد!

جلایی‌پور در پایان ضمن اشاره به برخی اشتباهات قضایی و امنیتی در سال‌های اخیر، اینطور نتیجه می‌گیرد که:

"بکارگیری لات‌مذهبی‌ها دوای درد نیست و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی پس از گذشت ۱۱۵ سال از انقلاب مشروطه و ۴۳ سال از انقلاب ۵۷ در برقراری حاکمیت قانون و حقوق شهروندی موفق نبوده است و در واقع نشان‌دهنده ضعف حاکمیت است!"[7]

 

*بایستی اذعان کرد "لات" کسی است که یک حکومت دینی پیشرفته، متکی به رأی مردم و با دستاوردهای مشخص را با حکومت‌های دچار لات‌مذهبی‌ها قیاس می‌کند!

در وهله بعد نیز ادعای جلایی‌پور غلط است.

چه اینکه حضور لات‌مذهبی‌ها در ساختار سیاسی کشور موجب شکل‌گیری باندهای مافیایی می‌شود که قدرت قانونی قادر به کنترل آنها نیست. (مثل دوران ستمشاهی و یا ساختار مافیا در ایتالیا)

از طرفی این حضور موجب غیر عقلانی شدن فرایندهای حکومت می‌شود. (رخدادی که در ایران اسلامی شاهد آن نیستیم)

و مهمتر از همه اینکه جریان لات‌مذهبی‌ها به هیچ منتقدی اجازه عرض اندام در مقابل خود را نمی‌دهند.

دقت شود که امثال جلایی‌پور کسانی هستند که در سال 88، از روی ژنتیک خشن اصلاح‌طلبی در مقابل قانون و مردم ایستادند و خود به لات‌های خیابانی و خان‌های قمه کشی تبدیل شدند. اما پس از پایمردی نظام برای حفظ رأی مردم شکست خوردند و امروز نیز به جای توبه و بازگشت از آن جنایت بزرگ؛ بدترین راه را برای انکار انتخاب کرده و نظام اسلامی را به استفاده از لات‌ها متهم می‌کنند!

همچنین به آقای جلایی‌پور یادآوری می‌کنیم لات‌هایی که در فتنه سال 88 به خیابان‌ها آمدند و کشتند و بردند و سوختند؛ نه هواخواهان مردم و نظام بلکه غلامان حلقه ‌بگوش و مسخ شده هسته سخت اصلاحات بودند که دروغ آنها درباره تقلب را باور کردند و بعدا نیز به امر آنان به خیابان شتافتند.

و در سمت مقابل؛ کسانی هم که توانستند این فتنه را در کف خیابان کنترل کنند؛ جوانان مخلص کشور در ناجا، بسیج‌ و سایر دستگاه‌های امنیتی بودند که برای حفاظت از قانون و انقلاب و مردم پای کار آمدند نه چیزی به نام لات مذهبی‌ها!

عوض کردن جای شهید و جلّاد توسط امثال جلایی‌پور البته نخواهد توانست حقیقتی که مردم به رأی‌العین دیده‌اند را تحریف کند!

برخی محافل تحلیلی معتقدند هسته سخت جریان اصلاحات به دنبال تحمیل فتنه‌ای بزرگتر و خشن‌تر با محتوای "فتنه اقتصادی" به نظام اسلامی و مردم است.

گفتنیست ادعای دیگر جلایی‌پور مبنی بر اینکه حاکمیت در فتنه سال 88 از "بازشماری بی‌طرفانه آرا و گفت‌گوی منصفانه با طرفین اعتراض" امتناع کرده است نیز صحیح نیست زیرا هم طرفین دعوا چندین مرتبه ادعای خود را در محضر مقام معظم رهبری مطرح کردند و هم برخی صندوق‌های آرا نیز بازشماری شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار