کد خبر: ۷۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
قزوین- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: امسال ۴۰ موکب از استان قزوین به زوار اربعین حسینی خدمت می‌کنند.

به گزارش آرانیوز:مهدی طاهرخانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین با اشاره به چگونگی شکل گیری فعالیت ستاد عتبات عالیات در کشور اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات بعد از سقوط صدام در کشور عراق با تدبیر و برنامه ریزی شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: ثمره شکل گیری این ستاد امروز در شهر نجف صحن مصفای حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز مرمت و بازسازی در تمامی حرم های متبرکه کشور عراق است و همه این اقدامات با همدلی و همراهی عاشقان اهل بیت و دلداگانشان در سراسر جهان اسلام است.

این مسئول توضیح داد: امروز در کربلا صحن حضرت زینب که همه محیط قتلگاه، تل زینبیه و خیمه گاه را شامل می‌شود در سه طبقه طی ۴ سال گذشته در حال ساخت است و هم اکنون این پروژه پیشرفت ۷۰ درصدی فیزیکی دارد.

وی با اشاره به سفر و بازدید اخیر از این فعالیت عمرانی گفت: علی رقم محدودیت‌های کرونایی یک پروژه، یک پروژه فعال است و ساخت و ساز در آن متوقف نشده، عملیات دیگری که استان قزوین به صورت ویژه در آن نقش دارد صحن شرقی حرم دو طفلان مسلم در استان مسیب است که بالغ بر ۱۰۰۰ متر مکعب بوده و با همکاری و نزورات مردم عزیز استان در حال ساخت است.

طاهرخانی تشریح کرد: مردم استان قزوین با هدایا و نزورات نقدی، واگذاری املاک و… در کنار ستاد ایستاده‌اند و علی رقم مشکلات اقتصادی کمک‌ها به ستاد کاهش نداشته است.

وی افزود: برنامه کمک‌های مردمی سال ۱۴۰۰ در استان قزوین بر مبنای جمعیت استان بسته شده، ما در استان بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شهروند داریم که هر کدام از این عزیزان در سال ۵ هزار تومان کمک کند ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری می‌شود و پیش بینی ما برای سال جاری همین میزان است، مردم از طریق درگاه مستقیم ستاد بازسازی عتبات قزوین، شماره کارت اختصاصی و … می‌توانند کمک‌های خود را به دست ما برسانند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: طرح دیگر ما بنای نور است که یک طرح مشارکتی بین ستاد عتبات و بانک رسالت به این صورت است که مشتاقان کمک به بازسازی که هم اکنون امکان کمک مالی ندارند و امکان پرداخت مبلغ بزرگ به صورت یک جا برایشان فراهم نیست از ۲ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بدون بهره بو بدون ضامن و حتی بدون حضور در بانک می‌توانند دریافت کنند و این مبلغ را در یک باز پرداخت ۶۰ ماهه برگردانند. با تشکیل پرونده در ستاد ما این طرح قابل انجام است و تنها در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۰۰ پرونده بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان مشارکت نزد ما به ثبت رسیده است.

این مسئول به چگونگی حضور موکب ها و مردم در ایام اربعین امسال در کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به ادامه ویروس کرونا از استان قزوین ۴۰ موکب با جمعیت خادم ۷۰۰ نفر می‌توانند در نجف، طریق، حرم دو طفلان و استان مسیب و نیز کربلا به زوار اباعبدالله خدمت رسانی کنند. وظایف هر موکب معین و زمانبندی مشخص شده و این عزیزان در حال ویزا گرفتن هستند.

طاهرخانی یادآور شد: هزینه سفر موکب دار به عهده خودشان است هزینه‌های خدمت به زوار از کمک‌های مردمی خواهد بود.

وی عنوان کرد: تنها موکب‌های به ثبت رسیده می‌توانند در این اقدام شرکت داشته باشند و پروانه موکب ها توسط ستاد بازسازی عتبات صادر می‌شود و صلاحیت آنها توسط ستاد بررسی می‌شود و نیز حسن خدمت رسانی موکب ها همواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: امسال تنها ۵۰ درصد موکب‌های ما توانستند در ایام اربعین شرکت کنند، ۹۰ درصد خادمان اعزام شده دو دوز واکسن کرونا را زده‌اند و ما از دانشگاه علوم پزشکی برای همراهی و همکاری در این موضوع تقدیر می‌کنیم، همچنین افرادی که به این سفر مشرف می‌شوند باید سه روز پیش از صفر تست پی سی آر منفی داشته باشند که این موضوع هم با همراهی دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار