کد خبر: ۷۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
قزوین-فرمانده سپاه قزوین گفت: امروز دستان ما پر قدرت است و هر تهدیدی را به شکل شایسته‌ای پاسخ می‌دهیم، امروز روز قدرت نمایی است و به خودباوری و وحدت ادامه خواهیم داد.

به گزارش آرانیوز:سردار رستمعلی رفیعی آتانی در نشست خبری که صبح دوشنبه در سالن جلسات فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است که بار دیگر تمام ایثارگری‌های، شجاعت‌ها و از خود گذشتگی‌های خلق شده توسط ملت شریف ایران را برای نسل جوان و نیز برای زنده ماندن در تاریخ بیان کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: ما با اهداف دفاع مقدس آشناییم، امروز پای همین هدف و عقیده ایستاده‌ایم چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب ایستادگی و مقاومت راه نجات ما است.

وی بیان کرد: ملت ایران با وقوع انقلاب رویارویی با دنیای کفر را آغاز کردند و بر جبهه حق ایستادگی کرده‌اند و به پایبندی بر دین پافشاری کرده‌اند گر چه دشمن این موضوع را برنتابید و با انواع فتنه انگیزی ها در داخل کشور، ترور ۱۷ هزار نفر از شهروندان و نیز جنگ افروزی در مرزها به دنبال آسیب رساندن به این انقلاب بود ولی ملت ما با اقتدار این اتفاقات را ساماندهی کرد و در نهایت نیز سربلند از کارزار بیرون آمدند.

رفیعی آتانی مطرح کرد: هفته دفاع مقدس در واقع بهانه‌ای است که ما بار دیگر ارزش‌ها را بررسی کنیم، نقش امام خمینی (ره) در این جریان بزرگ را تبیین و به نقش حماسه مردم و قشرهای مختلف در این رویداد بپردازیم و فراموش نکنیم شهدا مایه عظمت این ملت هستند و همین مردم از قشرها و اقوام مختلف در تمام جغرافیای میهن اسلامی در برابر دشمن ایستاده و وارد صحنه شدند.

این فرمانده نظامی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس همه مردم، زنان و دانش آموزان و معلمان، در تمامی اقشار و به خصوص صنعت گران در میدان حاضر بودند، در دورانی که همه چیز برای کشور ما تحریم بود صنعتگران ما موفق به ساخت قایق‌هایی شدند که ما در عملیات خیبر از آنها استفاده کردیم.

فرمانده سپاه استان قزوین تاکید کرد: امروز لازم است جنبه عقلانی دفاع مقدس در جامعه تبیین شود و همه بدانند روند حضور و دفاع نه یک روند احساسی که یک روند منطقی و عقلانی بود، برای مثال رزمندگان ماه ۱۱ ماه پیش از عملیات کربلای ۴ آموزش غواصی دیدند و اتفاقات بزرگ و استراتژیکی را رقم زدند.

وی گفت: آن روز با دست خالی دشمنان را به بن بست رساندیم و امروز دستان ما پر قدرت است و موشک‌هایمان همه اهداف دشمن را مورد هدف قرار می‌دهد و هر تهدیدی را به شکل شایسته ای پاسخ می‌گوئیم. امروز روز قدرت نمایی است و به خود باوری و وحدت ادامه خواهیم داد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های سپاه استان قزوین در هفته دفاع مقدس سال جاری توضیح داد: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با همکاری سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و… برگزار می‌گردد و طی این هفته تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت، دیدار با نماینده ولی فقیه، غبارروبی مزار شهدا، نشست‌های بصیرتی، شب خاطره، تجلیل از خیرین، تجلیل از رزمندگان جبهه سلامت، تجلیل از جبهه مقاومت، حضور در نماز جمعه پیش رو و سخنرانی پیش از نماز جمعه عموماً توسط فرماندهان نواحی در شهرستان‌ها و… برگزار می‌گردد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی برنامه‌های میدانی نظیر رژه روز ۳۱ شهریور برگزار نخواهد شد.

رفیعی آتانی عنوان کرد: سپاه استان قزوین در همه زمینه‌ها خادم مردم است، امروز رزمندگان تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر در منطقه عمومی سردشت حاضر هستند و با برخی تحرکات کوچک با اقتدار مقابله می‌کنند.

این مقام نظامی گفت: کمک‌های مومنانه همچنان ادامه دارد و تا امروز با اعتماد و همراهی مردم بسته‌هایی با ارزشی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان تقدیم مردم شده است و در این روند ۷۰۰ گروه جهادی در خدمت مردم بوده‌اند، هم اکنون بیش از ۳۰ هزار دز واکسن کرونا در ایستگاه تجمیعی واکسیناسیون سپاه تزریق شده و اولین پایگاه واکسیناسیون شبانه روزی توسط سپاه فعال شده است.

رفیعی آتانی یادآور شد: در پیک پنجم که هم اکنون در حال عبور از آن هستیم درمانگاه پاکروان سپاه در کنار دانشگاه علوم پزشکی بود و ۱۸۰۰ بستری موقت را انجام داد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حد و اندازه یک بیمارستان از دوش این عزیران بار برداشته شد، همچنین در همین موضوع با تلاش‌های انجام شده دستگاه‌های اکسیژن ساز مورد نیاز استان تهیه و در اختیار کادر درمان قرار گرفت.

فرمانده سپاه استان قزوین در خاتمه گفت: همه ما با تمام توان باید از ارزش‌های دفاع مقدس دفاع کنیم و به صورت هنرمندانه‌ای به نسل‌های بعد انتقال دهیم، شهید سلیمانی نیز در بیانی فرمودند قله حکومت امام زمان قله دفاع مقدس ما است و همین دیدگاه میزان اهمیت مسئله را برای ما روشن می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار