کد خبر: ۷۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از برنامه‌های مجلس در زمینه مالیات، کمک‌های مالی و امهال وام برای کمک به کارگران و اصناف آسیل دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش آرانیوز، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی د، با بیان اینکه بخش قابل توجه‌ای از کارگران و اصناف مختلف به دلیل شیوع کرونا دچار آسیب شده‌اند، گفت: حدود 2 سال است بیشتر کارگران در پی شیوع کرونا از نظر معیشتی به طور جدی آسیب دیده‌اند چرا که یا شغل خود را از دست داده‌اند یا با کاهش درآمد مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد کارگران آسیب‌دیده از کرونا قابل توجه بوده است، افزود:کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در این حوزه در پی گزارش‌هایی که از وضعیت کارگران و افراد دارای مشاغل غیررسمی دریافت کرده به دنبال ایجاد شرایطی است که از این اقشار به طور ویژه حمایت شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی ادامه داد: بسیاری از مشاغل مانند کارگران فصلی، کارگران ساختمانیو کارگرانی که در حوزه نظافت منازل یا در تالارها یا مراکز تفریحی مشغول به فعالیت بودند شغل خود را از دست داده و یا به صورت پاره وقت مشغول فعالیت هستند که لازم است برای حل مشکلات آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

اسماعیلی اضافه کرد:بسیاری از اصناف هم در این مدت به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند اما از آنها مالیات و عوارض دریافت می‌شود که آنها امکان پرداخت ندارند.

وی افزود:لذا شایسته نیست که کارگران در این شرایط که در تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان با مشکل مواجه شده‌اند اجازه دهیم حقوقشان تضییع شود لذا ضروریست در طرح‌ها و تصمیماتی که اتخاذ می کنیم به حقوق اصناف آسیب‌دیده از کرونا به طور ویژه توجه شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح نحوه ورود کمیسیون اجتماعی برای حمایت از کارگران و اصناف آسیب دیده از کرونا، بیان کرد: موضوع مالیات، امهال وام و همچنین کمک‌های مالی از جمله برنامه‌هایی است که به طور همزمان از سوی کمسیون اجتماعی برای حل مشکلات کارگران و اصناف آسیب دیده از کرونا پیگیری می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در رابطه با کمک مالی به کارگران و اصناف آسیب دیده از کرونا با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون صحبت‌هایی شده و در صورت تامین منابع ، کمک‌های مالی نیز انجام خواهد شد.

عضو ستاد مقابله با کرونا در پایان اظهار کرد:اخیرا  نیز پیشنهاد تشکیل کمیته مستقل امور اجتماعی و معیشت در ستاد ملی مقابله با کرونا   را مطرح کردم تا دراین کمیته مسائل اجتماعی ناشی از شیوع این بیماری بررسی و هر دو هفته یک بار گزارش آن در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار