کد خبر: ۷۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
جریان اصلاح طلب رویکردی «ارباب-رعیتی» نسبت به غرب دارد. به همین خاطر هر اتفاقی رخ دهد، این طیف آن را به امتیازدادن یکطرفه به دولت های غربی ربط می دهد.

به گزارش آرانیوز، اگر برجام احیا نشود عضویت در شانگهای بی فایده است

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«اقدامات دولت روحانی و تلاش دولت سیزدهم نتیجه داده است. جذب سرمایه خارجی، آغاز سیاست نگاه به شرق و آسیا محوری و تقویت دیپلماسی همسایگی از جمله محورهای مهم این دستاوردهاست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با این حال رسیدن به مواهب و دستاوردهای پیمان شانگهای به راحتی هم مسیر نیست و باید  موانع بر سر راه برداشته شود. یکی از مهم‌ترین این موانع که بخش اعظمی از تجارت خارجی کشورمان را با مشکل مواجه ساخته عدم پذیرش و تصویب FATF از سوی کشورمان است. قدر مسلم اگر بخواهیم از مواهب شانگهای بهره وافر ببریم باید به سمت و سوی تصویب لوایح باقی مانده از FATF حرکت کنیم؛ و الا از این سازمان همکاری نیز سود چندانی عایدمان نخواهد شد».

روزنامه آرمان همچنین در مطلبی دیگر تاکید کرد:«نباید فراموش کرد راه موفقیت ایران در راستای برخورداری از دستاوردهای عضویت در سازمان شانگهای، از مسیر احیای برجام می‌گذرد. تا زمانی که ایران نتواند مشکلات سیاسی و امنیتی خود را با غرب حل کند، نمی‌تواند ازظرفیت‌های شرق استفاده کند. عضویت در شانگهای شاید تاحدودی فشار سیاسی را از روی ایران کم کند اما نمی‌تواند تحریم‌ها را پایان دهد. همچنان مذاکرات وین پاشنه‌آشیل سیاست خارجی ایران است و تازمانی که مذاکرات را به نتیجه نرسانیم، نمی‌توانیم در سایر عرصه‌ها موفق ظاهر شویم».

اگر برجام احیا نشود عضویت در شانگهای بی‌فایده است/ تجلیل از غارتگر فرانسوی در تهران!

جریان اصلاح طلب در واکنش به عضویت ایران در سازمان شانگهای اظهارات متناقضی را مطرح کرده اند. این طیف پیش از این مدعی بود که اگر برجام احیا نشود و ایران از لیست سیاه FATF خارج نشود، به هیچ عنوان امکان عضویت ایران در پیمان شانگهای وجود ندارد.

این در حالی است که ایران در روزهای گذشته به عضویت دائم سازمان شانگهای درآمد و این در شرایطی رخ داد که نه ایران از لیست سیاه FATF خارج شده بود و نه برجام احیا شده بود.

حالا این جریان سیاسی مدعی شده است که اگر بخواهیم از مواهب عضویت در شانگهای بهره ببریم چاره ای جز احیای برجام و خروج از لیست سیاه FATF نیست.

واقعیت این است که جریان اصلاح طلب رویکردی «ارباب-رعیتی» نسبت به غرب دارد. به همین خاطر هر اتفاقی رخ دهد، این طیف آن را به امتیازدادن یکطرفه به دولت های غربی ربط می دهد.

همانقدر که برجام به فتح الفتوح اقتصادی در ایران منجر شد، به همان میزان می توان عضویت در شانگهای را به برجام ربط داد.

موفقیت ایران در سیاست خارجی منوط به اجرای دیپلماسی مقتدرانه است. در دولت روحانی و دوران وزارت ظریف به دلیل بی اعتنایی به دیپلماسی مقتدرانه، خسارت های بسیاری به کشور و مردم وارد شد.

 

** تجلیل از غارتگر فرانسوی در تهران!

روزنامه شرق در شماره امروز پیام «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در ایران را منتشر کرد. در این پیام با تحریف تاریخ، از غارتگران فرانسوی در ایران تجلیل شده است.

در بخشی از این پیام آمده است:«آندره گُدار در رشته معماری از مدرسه بوز-آر پاریس فارغ‌التحصیل شد. توجه گُدار به خاورمیانه از همان آغاز دوران فعالیت حرفه‌ای، او را روانه کشورهای شرقی، ابتدا مصر و سپس عراق، افغانستان و نهایتا ایران کرد».

در ادامه این پیام آمده است:«گُدار در ابتدا به‌عنوان کاوشگر باستان‌شناس به ایران آمد، اما بعدتر مسئولیت بسیاری از پروژه‌های معماری و آمایش شهری نیز به او سپرده شد. گُدار در سال 1928 و پس از عقد یک قرارداد 20‌ساله با دولت وقت ایران در دوره سلطنت رضاشاه، فعالیت مؤثری را در حوزه باستان‌شناسی و معماری آغاز کرد».

اگر برجام احیا نشود عضویت در شانگهای بی‌فایده است/ تجلیل از غارتگر فرانسوی در تهران!

سفیر فرانسه در این پیام مدعی شده است که آندره گدار در زمینه باستان شناسی و معماری فعالیت های موثری در ایران انجام داده است.

برخلاف این ادعا، آندره گدار-معمار فرانسوی- همان کسی بود که در سمت مدیر کل آثار باستانی ایران، در تاراج میراث فرهنگی کشورمان نقشی کلیدی بر عهده داشت.

همچنین دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران در زمان مدیریت گدار، بر طبق برنامه ریزی فرانسوی ها، به سمت ابتذال حرکت می کرد و این ابتذال در نهایت به رواج فرهنگ و آموزه های غربی و دامن زدن به بی بندوباری و تشویق جوانان و هنرمندان به خودباختگی و بی ارادگی در مقابل فرهنگ غرب منجر شد.

پس از آندره گدار، محسن فروغی ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را بر عهده گرفت، وی علاوه بر نقش جاده صاف کنی سیاست های استعماری کشورهای بیگانه،ارتباط نزدیکی با باندهای قاچاق آثار باستانی داشت و فساد مالی نیز جزیی از مشخصات وی به حساب می آمد.

پس از فروغی، هوشنگ سیحون ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. سیحون معماری بود که به دلیل تحصیل در دانشکده هنرهای زیبای پاریس و عضویت در فرقه ضاله بهاییت، بهترین گزینه برای سیاست گذاران فرانسوی جهت تصدی مدیریت دانشکده هنرهای زیبا به شمار می رفت.

یکی از اقدامات سیحون در دوره ریاست دانشکده هنرهای زیبا، استفاده از مدل‌های زنده و عریان درکلاس‌های درس بود. عریان شدن زنان در کلاس نقاشی و طراحی آناتومی در شمار آوردهایی است که اساتید غرب‌زده‌ای نظیر هوشنگ سیحون به ارمغان آوردند و برای ترغیب دانشجویان، جدول دستمزد برای مدل‌های عریان از سوی دانشکده تنظیم شد.

لازم به ذکر است که روزنامه شرق در بهار سال ۱۳۹۱ تنها به فاصله یکماه، ۲ مصاحبه اختصاصی با «هوشنگ سیحون» ترتیب داد و به قبح زدایی و قهرمان سازی از شخصیت وی پرداخت.

 

** نسخه تاجزاده و حجاریان، منسوخ شده است

روزنامه ابتکار در مطلبی به نقل از «محمدعلی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم نوشت:« تصور شما این است که جریان اصلاح‌طلب الان از یک اتاق فکر خیلی منسجمی برخوردار است و آن اتاق فکر نسخه تجویز می کند که اصلاح طلبان تا 6 ماه دیگر سکوت کنید و بعد از شش ماه، شروع سایلنت داشته باشیم و در 6 ماه سوم به آن شیب بدهیم، نه اصلا این خبرها نیست؛ جریان دچار یک سکته راهبردی است. از نظر من گفتمان اصلاح‌طلبی آسیب جدی دیده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«باید تکلیف ما روشن شود که می‌خواهیم چه نسبتی با جمهوری اسلامی داشته باشیم؟ می خواهیم در جمهوری اسلامی بازی اپوزیسیون و برانداز را داشته باشیم؟ نقش براندازان را ایفا کنیم؟هدف...آقای حجاریان...یا آقای تاجزاده...ارسال این پالس به حکومت است که نقش چماق را برای حکومت ایفا می کنند که شاید حکومت به هویج همراهی کند، اگر این باشد این نسخه منسوخ شده است».

اگر برجام احیا نشود عضویت در شانگهای بی‌فایده است/ تجلیل از غارتگر فرانسوی در تهران!

یکی از فعالین فضای مجازی پیش از این در توصیف رفتار حجاریان نوشته بود:«حکایت حجاریان حکایت همان قاتلی است که جلوتر از همه زیر تابوت مقتول را میگیرد و صدای اشهد گفتنش هم از دیگران بلند تر است».

یکی از فعالین رسانه ای نیز با اشاره به کارنامه حجاریان در مطلبی نوشت:«خصلت شناخته شده لیبرال‌ها این است که فاجعه می‌آفرینند و از همان فاجعه دست‌سازشان، فرصتی برای کینه‌توزی علیه نظام می‌جویند».

حجاریان و تاجزاده و دیگر اعضای طیف تندرو اصلاح طلب نه تنها هیچ نسبتی با کارآمدی و شایسته سالاری ندارند، بلکه یکی از بانیان اصلی کاهش مشارکت و گلایه مندی مردم هستند.

این افراد از بانیان اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور هستند. اما با توهین به فهم و شعور مردم، با هیاهو و جنجال درباره موضوعات مختلف در پی پاک کردن ردپای خود هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار