کد خبر: ۷۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
خبر ویژه/افشاگری بزرگ و جعبه ای سیاه فولاد مبارکه اصفهان در بهارستان/زونکن تخلفات فولاد مبارکه اصفهان در دستان نماینده اصفهان/مهر ماه‌گزارش تخلفات فولاد مبارکه اصفهان به صحن علنی مجلس  ارائه نشود اجازه افشاگری اسناد و مدارک تخلف را نداریم
 

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام حسین میرزایی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت تخلفات فولادمبارکه اصفهان اظهار داشت: تا گزارش تخلفات فولادمبارکه اصفهان به صحن علنی مجلس ارائه نشود اجازه افشای اسناد و مدارک تخلف را نداریم و به همین منظور باید در صحن علنی مجلس بررسی شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به دستاورد اولین سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان گفت: تا زمانی که وزیران نیروهای خود را در وزارتخانه مستقر نکنند نمی‌توان انتظار پیگیری مطالبات را داشت زیرا مدیران سکه‌های بازار سیاست هستند بنابراین باید مدیران مربوطه در وزارتخانه‌ها جایگزین و سپس درخواست‌ها را ادامه داد.

تبیین نظریه فرهنگی مشخص در قابل فرهنگ و هنر

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور دو تن از نمایندگان اصفهان و شخص وزیر در خصوص برنامه و راهبردهای حوزه فرهنگ و هنر به گفت‌وگو پرداختند و مسائل مطرح شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فقدان نظریه فرهنگی در موضوعات مختلف این حوزه مسئله اصلی مطرح شده با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله موسیقی، فضای مجازی، نشر، اوقاف و حج و زیارت، سینما و تئاتر و … نیاز به نظریه فرهنگی مشخصی داریم که راهبرد و پاردایم کشور را نسبت به آنها مشخص کند.

وظایف وزیر فرهنگ ایران و سایر کشورها متفاوت است

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: این تذکر اساسی به وزیر فرهنگ و ارشاد داده شد که بالاخره تفاوت وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی به عنوان «ام القرای جهان اسلام» و وزرای سایر کشورها چیست که در واقع تفاوت در نوع نگاه و عملکرد است.

وی خاطر نشان کرد: اگر صرفاً به عملکرد وزرا بپردازیم و از رویکرد آنها غافل شویم، آنگاه تفاوت نظام اسلامی با سایر نظام‌های دنیا مشخص نمی‌شود، از این رو ضمن توجه به حوزه عملکرد باید «رویکرد» را مشخص کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نظریه فرهنگی جمهوری اسلامی در ساحت‌های مختلف را باید تبیین و عملکرد متناسب با این نظریه‌ها را وزیر مربوطه شکل دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار