کد خبر: ۷۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
قزوین- مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: بسیج دانش آموزی استان قزوین همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۵۰ عنوان برنامه متنوع را در سطح استان قزوین برگزار می‌کند.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ محمد سرباز در نشست خبری که صبح شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات بسیج اقشار برگزار شد اظهار کرد: هفته دفاع مقدس نمادی برای زنده‌نگه داشتن یاد شهدا و معرفی سبک زندگی شهدا و روحیه جهادی به نسل جوان است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اذعان کرد: انتقال روحیه جهاد و مقاومت به دانش آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند، سبک زندگی شهدا و مکتب دفاع مقدس یکی از اهدافی است که بسیج دانش آموزی در پی تحقق آن است.

وی افزود: اگرچه دشمن سعی دارد با روش‌های مختلف ارزش‌های نامانوس با فرهنگ ایرانی اسلامی را جایگزین کند، اما وظیفه ما در این میان اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس برگرفته از ایثار، شجاعت، مقاومت، شهادت و ولایت است.

این مسئول ابراز کرد: ما در تلاشیم تا رهرو شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی باشیم چرا که ایشان جان خود را فدای این انقلاب و نظام کرده و ما امروز شاهد اثر خون این شهید عزیز در منطقه هستیم و لازم است این رو حیه استکبارستیزی، جهاد و مقاومت را به دانش آموزان انتقال دهیم.

سرباز ضمن اشاره به ویژه برنامه‌های بسیج دانش آموزی در هفته دفاع مقدس اذعان کرد: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، ۱۹ حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی و بیش از ۱۰۰۰ واحد دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین تصریح کرد: برگزاری مراسم زنگ ایثار و مقاومت با حضور شخصیت‌ها و مسئولین استانی، اجرای برنامه‌های رسانه‌ای در صدا و سیمای استان، فضاسازی ادارات آموزش و پرورش و مدارس، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، دیدار باخانواده های شهدا، برگزاری پویش "همکلاسی مهربان" در قالب اهدای بسته‌های لوازم التحریر، گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی می‌توان به تجلیل از مدال آوران لیگ علمی بین المللی پایا، برگزاری پویش‌های متعدد از جمله پویش قهرمان من، پویش تهیه کلیپ، عکس سلفی، عکس نوشته و پویش آوینی های نسل چهارم، تجلیل از کادر درمان و ویژه برنامه شرکت در مراسمات اربعین حسینی اشاره کرد.

سرباز با اشاره به برگزاری "پویش همکلاسی مهربان" بیان کرد: پویش همکلاسی مهربان ۲ بسته لوازم تحریر و گوشی هوشمند در استان با اهدای بیش از ۱۳ هزار بسته لوازم التحریر در روز ۴ مهر برگزار می‌شود.

وی در خصوص مدال آوران لیگ علمی پایا تصریح کرد: ۸ تیم پنج نفره از شرکت کنندگان لیگ علمی بین المللی پایا به مرحله نیمه نهایی و ۴ تیم به مرحله نهایی لیگ علمی پایا راه پیدا کردندو موفق به کسب مدال‌های رنگا رنگ نقره و برنز شدند.

سرباز خاطرنشان کرد: لیگ علمی پایا بزرگترین لیگ علمی در جهان اسلام است که دانش‌آموزان قزوینی هرساله موفق به دریافت مدال‌های رنگا رنگی در آن می‌شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار