کد خبر: ۷۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
قزوین- دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: ۷۰۰ نفر در قالب ۵۶ موکب از استان قزوین آماده اعزام به کشور عراق هستند.

به گزارش آرانیوز:سید امید برزگر  با اشاره به دایر شدن موکب‌های استان قزوین در مسیر نجف تا کربلا در کشور عراق اظهار کرد: ۷۰۰ نفر در قالب خادمین موکب ها از استان قزوین عازم کشور عراق شده و در ۵۶ موکب ارائه خدمت می‌کنند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین اذعان کرد: ۵۶ موکب از استان قزوین در نجف، کربلا، طریق، مسیب و یک موکب در سامرا مستقر می‌شود.

وی گفت: مطالبات زائران برای سفر اربعین بسیار زیاد است اما هنوز خبر قطعی برای اعزام زائرین تا این لحظه به دست ما نرسیده با این حال احتمال اعزام ۳۰ هزار زائر اربعینی به کشور عراق وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه تجهیزات و زیرساخت‌های برخی از مواکب اربعینی در عراق وجود دارد ابراز کرد: امکان انتقال اقلام مورد نیاز مواکب به کشور عراق وجود ندارد و موکب داران نیز از طریق سفر هوایی عازم عراق می‌شود که با توجه به این امر لازم است اقلام مورد نیاز خود برای موکب را در کشور عراق تهیه کنند.

وی تبیین کرد: موکب‌داران اربعینی ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه عارم عتبات عالیات می‌شوند و حدود ۵ موکب در استان قزوین به عاشقان سید الشهدا ارائه خدمت می‌کنند، امسال موکب‌داران در سایر شهرها و مناطق مرزی نیز برای ارائه خدمات مستقر نمی‌شوند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین در پایان با بیان اینکه هر ساله در داخل ایران و کشور عراق موکب‌داران آماده ارائه خدمات هستند تصریح کرد: برنامه‌های اربعین سال جاری برگزاری روضه در کوچه‌ها، چهارپایه‌خوانی، سفیر اربعین و ویژه برنامه پیاده روی خودرویی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار