کد خبر: ۷۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: روند بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ترکیبی به صورت حضوری و مجازی و در ارتباط با بازگشایی به صورت تدریجی پیش می‌رویم.

به گزارش آرانیوز:حسنعلی اصغری در نشست خبری که ظهر امروز چهارشنبه در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: اگر به دنبال حکمروایی مناسب هستیم باید این آگاهی را داشته باشیم که این فرمانروایی شاخص‌هایی دارد و یکی از مهمترین شاخص‌ها شفافیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: یک سیستم شفاف همه چیز را در معرض دسترسی افراد قرار می‌دهد و در این بین رسانه‌ها بیش از همه می‌توانند نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم هر قدر خوب عمل کنیم یک جایگاه بهتری هم وجود دارد که برای دسترسی به آن نیاز به رویکرد تحول خواهانه داریم و هر که این روند را نمی‌پذیرد در واقع رو به تعالی گام بر نمی‌دارد، برای رسیدن به جایگاه متعالی تر باید فرد خود را در معرض رویکرد منتقدانه قرار دهد.

اصغری عنوان کرد: نگاه ما به آموزش و پرورش نگاه به یک سازمان نیست، به واسطه گستردگی این مجموعه مسئولیت بیشتری هم به عهده دارد.

وی بیان کرد: در جایگاه مسئولیت همه باید خود را جوابگو بدانیم، رابطه مشخصی بین مسئولیت و پاسخگویی وجود دارد و خود را در برابر مردم پاسخگو میدانیم و کسی جز رسانه توان وادار کردن مسئولین به پاسخگویی را ندارد. امروز جایگاه آموزش و پرورش استان قزوین ۱۱ رتبه سعود داشته و این اتفاق با همراهی رسانه‌ها رقم خورده است.

این مسئول تبیین کرد: امسال پیش بینی می‌کنیم ۲۵۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموزش در یک هزار و ۸۱۵ مدرسه استان قزوین به تحصیل بپردازند و توزیع نیروی انسانی آموزش و پرورش نیز با دقت صورت گرفته و در حال حاضر معلم بدون کلاس در استان نداریم.

اصغری تبیین کرد: سال گذشته ما ۷۲ هزار ساعت کمبود نیرو داشتیم ولی امسال با دعوت به کار معلمان بازنشسته، به کار گیری معلمان نهضت، اضافه کاری حق التدریس ها و … این کمبود را به ۵۴ هزار ساعت کاهش داده‌ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته اداره آموزش و پرورش استان قزوین ۱۶ هزار و ۱۲۸ نیرو داشته وهزار و ۹۰ نیروی جدید امسال به صورت رسمی و پیمانی به جمع ما پیوسته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تبیین کرد: برای سال تحصیلی جدید ۴۱ درصد از دانش آموان دوره متوسته دوم در رشته کار و دانش ونیز فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند و بقیه دانش آموزان در رشته‌های نظری تحصیل خواهند کرد، سنجش نوآموزان ۹۰ درصد انجام شده و تعداد باقی مانده نیز تا شروع سال تحصیلی پایش می‌شوند.

وی در خصوص واکسیناسیون معلمان توضیح داد: بیش از ۹۸ درصد از همکاران ما دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و دز دوم نیز تا شروع سال تحصیلی دریافت خواهد شد، در خصوص واکسن دانش آموزان دانش ظاهراً واکسن‌ها مناسب افراد زیر ۱۸ نیست و در این امر تابع وزارت بهداشت هستیم و اگر تأیید واکسن اتفاق بیفتد تعابیر لازم را می‌اندیشیم.

این مسئول گفت: پیگیری واکسن والدین به عنوان اولویت و واکسن رانندگان سروریس ها با همکاری تاکسیرانی و اتوبوس رانی از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به روند بازگشایی مدارس بیان کرد: قطعاً همه مدارس باز نمی‌شود و روند بازگشایی در سال تحصیلی جدید ترکیبی به صورت حضوری و مجازی و در ارتباط با بازگشایی به صورت تدریجی پیش می‌رویم.

اصغری یادآور شد: در شرایط موجود نمی‌توان یک تصمیم برای همه نظام آموزشی داشته باشم و از حالت متمرکز به روند مدیریت مدرسه محور و مداخله جدی ارکان مدرسه برای تصمیم گیری در مدرسه حرکت می‌کنیم و می‌خواهیم این نگاه را ادامه دهیم.

این مسئول بیان کرد: در استان قزوین ۲۷۰ مدرسه زیر ۱۵ نفر و۵۴۸ زیر ۵۰ نفر جمعیت دارند که با برنامه ریزی می‌توانند مدرسه‌ها را بازگشایی و به صورت حضوری برگزار نمایند، موضوعی که در خصوص بازگشایی مدارس مطرح می‌شود کنترل فرزندان در جهت رعایت پروتکل‌ها است که باید توضیح دهیم در این خصوص معلمان در اولین قدم آموزش‌های لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار دارند و در صورت بازگشایی مدارس همه محیط در سه نوبت به طور کامل ضدعفونی خواهد شد.

اصغری تصریح کرد: در این روند شرط موافقت خانواده‌ها برای ما حائز اهمیت است لذا می‌خواهیم یک تصمیم مشارکتی بگیریم، در مدرسه در شورای معلومان و اولیا در قالب گروه‌های اولیا و مربیان در خصوص بازگشایی مدارس ارائه عقیده می‌کنند و اگر مدرسه‌ای باز شود با جلب نظر اولیا و به کار بستن نظرات آنان این اتفاق رقم خواهد خورد.

این مسئول ادامه داد: اگر از ما بپرسید میگوییم کمک کنید مدرسه‌ها باز شود، این مسئله بار زیادی بر گردن ما دارد ولی میگوییم این اتفاق برای فرزندان ما و در روند تربیت، علم آموزی و سلامت آنها بهتر است.

وی یادآور شد: امروز نگاه‌ها در کشور به مسئله آموزش و پرورش نگاه‌های خوبی است و مسائل آموزش و پرورش باید مسئله اصلی کشور بشود، اگر امروز فرزندانمان را بهتر تربیت کنیم در آینده نظام اداری، اقتصادی و سیاسی متحول و هوشمندانه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: اولویت بازگشایی مدارس در متوسطه دوم با رشته‌های فنی و کار و دانش و در مقطع ابتدایی پایه اول و دوم خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار