کد خبر: ۷۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
بیرجند- مسئول ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در خراسان‌جنوبی از برپایی موکب ایام اربعین در زینبیه سوریه خبر داد و گفت: این موکب روزانه دو هزار و ۵۰۰ پرس غذا طبخ خواهد کرد.

به گزارش آرانیوز:مهدی محمودی اظهار کرد: ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در سال ۹۳ و همزمان با در اوج بودن تحولات منطقه شکل گرفت چرا که برخی از مردم چون ایام دفاع مقدس تمایل به کمک و پشتیبانی از رزمندگان مقاومت داشتند.

مسئول ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این ستاد در خراسان‌جنوبی به تازگی شکل گرفته است، بیان‌کرد: در حال حاضر به عنوان اولین اقدام مصادف با ایام اربعین گروهی را برای برپایی یک موکب در جوار حرم حضرت زینب (س) به سوریه اعزام می‌کنیم.

محمودی گفت: تعدادی از خانواده‌های شهداء و رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) ایثارگری داشتند، از شهرهای خود آواره شده و اکنون در منطقه زینبیه با حدأقل‌ها زندگی می‌کنند و حتی ممکن است برای روزهای متمادی غذای گرم به دستشان نرسد.

وی زینبیه: با توجه به نیازسنجی انجام شده ابزار و تجهیزاتی از دو هفته قبل نیز ارسال شده تا این گروه همراه با چند تن از متخصصین بتوانند آنجا اقداماتی شبیه آنچه گروه‌های جهادی ما در مناطق محروم در راستای بازسازی و محرومیت‌زدایی می‌کنند، انجام دهند.

ساخت درمانگاه با کمک خیرین در منطقه زینبیه

مسئول ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت و دکترای مطالعات منطقه بیان‌کرد: در این سفر رایزنی‌ها و جمع بندی‌هایی نیز صورت می‌گیرد تا در یک نقطه مشخص و معین در سوریه در همان اطراف حرم حضرت زینب (س) قطعه زمینی بگیریم و با تابلوی بهداشت و درمان با کمک خیرین و سرمایه‌داران آنجا درمانگاه خیریه‌ای به نام خراسان‌جنوبی بسازیم.

محمودی گفت: می‌خواهیم با ساخت این درمانگاه هم کمک به مسائل بهداشت و درمان برای مجاورین حرم مطهر داشته باشیم و هم یک طبقه از آن به زائرسرایی برای زائرانی که به ویژه از خراسان‌جنوبی بعد از ایام کرونایی به سوریه می‌روند، اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه موکب ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در خراسان‌جنوبی روزانه دو هزار و ۵۰۰ غذا طبخ خواهد کرد، یادآور شد: افراد و خانواده‌های نیازمند و … برای توزیع غذا شناسایی شده‌اند و بعد از بازگشت این گروه نیز رایزنی‌های بیشتر برای شروع به ساخت درمانگاه و زائرسرا صورت خواهد گرفت.

مسئول ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت یادآور شد: در بحث توسعه حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) نیز اگر خیری تمایل به این موضوع داشت ما آمادگی همکاری با او را خواهیم داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار