کد خبر: ۷۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به بالا بودن آمار بستری های روزانه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان گفت: متاسفانه وضعیت بحرانی کرونا تداوم دارد.

به گزارش آرانیوز:جواد آقازاده با بیان اینکه بستری‌های روزانه ناشی از ابتلاء به کرونا در استان همچنان بالای ۴۰۰ نفر است و در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۳۰ نفر رسید که نشان دهنده تداوم وخامت اوضاع است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۴۱۷ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و نزدیک به ۳۰ درصد این افراد در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: این آمار همچنان بالاست و باید در کنار واکسیناسیون، شیوه نامه‌های بهداشتی هم رعایت شود تا بیماری کووید ۱۹ گسترش نیابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۱۳ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۲۸ نفر در مراکز مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۷۴ نفر نیز وضعیت بسیار بدتری دارند و فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

آقازاده با اشاره به فوت ۲۸ نفر در آذربایجان غربی از جمله ۱۲ نفر در ارومیه و هشت نفر در میاندوآب طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلاء به کرونا گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به پنج هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در خصوص ترزیق واکسن کرونا در استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تزریق ۶۸ هزار و۲۰ دز واکسن کرونا به گروههای سنی و صنفی اعلام شده، مجموع واکسن‌های تزریقی در استان به یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۸۱ رسید.

تاکنون ابتلای حدود ۲۶۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا ثبت و ۲.۳ درصد از این تعداد، متأسفانه جان خود را از دست داده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار