کد خبر: ۷۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
کرمانشاه- مسئول بهداشت محیط کرمانشاه از اجرای طرح ویژه نظارت بر فعالیت نانوایی‌های شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش آرانیوز:بهمن خدادادیان  اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته و شناسایی نانوایی‌ها به عنوان یکی از کانون‌های انتشار ویروس کرونا طرح ویژه نظارت بر نانوایی‌های کرمانشاه در دستور کار بهداشت محیط کرمانشاه قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای طرح نظارت بر نانوایی‌ها علاوه بر بازدید سر زده در ۲ نوبت صبح و عصر، آموزش‌های لازم برای رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت.

مسئول بهداشت محیط کرمانشاه با اشاره به اجرای این طرح با محوریت فرمانداری کرمانشاه، تصریح کرد: در طرح مذکور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در صف بیرون نانوایی، داخل نانوایی، وزن نان، آرد مصرفی، کیفیت نان و میزان نمک توسط تیمی متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره استاندارد، بهداشت، غله، اصناف و نیروی انتظامی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: این نظارت‌ها توسط پنج تیم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و با توجه به حضور نماینده دستگاه‌های تصمیم گیر در خصوص تخلفات، در همان محل بازرسی تعیین تکلیف می‌شود.

خدادادیان با تاکید بر در نظر گرفتن مجازات‌های سنگین برای نانوایی‌های متخلفی که از جوش شیرین یا بلانکیت استفاده می‌کنند، گفت: به صورت رندمی از نانوایی‌های کرمانشاهی ماهیانه نمونه برای آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بیرون از نانوایی‌ها زیر ۴۰ درصد و در داخل نانوایی‌ها حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار