کد خبر: ۷۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
قزوین – با طولانی شدن روند انتخاب شهردار در شهرداری قزوین و افزایش گمانه‌ها، حرف و حدیث‌ها در فضای مجازی نیز افزایش یافته است.

به گزارش آرانیوز:با تغییر شورای اسلامی شهر قزوین و تعیین سید مهدی کاظمی، گمانه‌ها برای انتخاب شهردار افزایش یافت. شورای شهر قزوین اما با دعوت از گزینه‌های متعدد تلاش کرد تا انتخاب خوبی را برای شهر قزوین رقم بزند.

حال با نهایی شدن ۴ گزینه برای شهرداری، خبرها حکایت از این دارد که گزینه نهایی شهرداری قزوین فردا سه شنبه از میان جواد اسلامی صدر، مهدی صباغ، سید مهدی کاظمی و حسین معصوم انتخاب خواهد شد.

اما با نزدیک شدن به روز موعود گمانه زنی و حرف و حدیث‌ها در فضای مجازی برای انتخاب شهردار و ویژگی‌های شهردار آینده در میان جوانان به اوج رسیده و گویا اعضای شورای شهر روزهای پرفشاری را تحمل می‌کنند.

در فضای مجازی استان قزوین بیشترین گمانه زنی‌ها و چالش‌ها بر روی دو گزینه است که گویا شانس بیشتری دارند. جواد اسلامی صدر و مهدی صباغ بیشترین حجم پیام در فضای مجازی استان را به خود اختصاص داده‌اند و مخالفین و موافقین این دو گزینه در حال فرستادن پالس و پیام به اعضای شورای شهر برای انتخاب گزینه مد نظر خود را دارند.

افزایش مطالبه‌گری‌ها برای انتخاب شهردار بومی و ضدفساد در قزوین

یکی از پر سر و صداترین مباحث مرتبط با شهرداری در روزهای اخیر اظهار نظر حجت‌الاسلام خضری امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه بود که در فضای مجازی دست به دست شد.

وی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عنوان کرده بود: «ما از این تریبون از تصمیم گیران و تصمیم سازان می‌خواهیم برای تشکیل دولت جوان به عنصر تحول آفرین یعنی جوانان اعتماد کنید. ما گام اول را پشت سر گذاشته‌ایم و الان در گام دوم انقلاب هستیم».

این فراز از صحبت‌های حجت‌الاسلام خضری باعث شد تا خیلی‌ها آن را به شهرداری و شورای شهر نسبت دهند. علی اکبر بیک از فعالان فرهنگی و سیاسی استان قزوین نیز با استوری کردن این تصویر آن را به شورای شهر نسبت داد. این فعال فرهنگی مدتی پیش با یکی از ۴ کاندیدای شهرداری برنامه لایو ویژه‌ای را برگزار کرده بود.

افزایش مطالبه‌گری‌ها برای انتخاب شهردار بومی و ضدفساد در قزوین

اما واکنش فرزند یکی از اعضای شورای شهر قزوین نسبت به اصرار برخی سیاسیون برای انتصاب یک شهردار جوان نیز بی حاشیه نبود. صلح جو در یک استوری یک خطی از شعار جوانگرایی به عنوان نوعی سهم خواهی یک عده تعبیر کرده بود.

وی پیش از این نیز در یک استوری از اعضای شورای شهر خواسته بود تا خط مقابل فعالان فرهنگی و مجازی را برای انتخاب شهردار دنبال کنند.

افزایش مطالبه‌گری‌ها برای انتخاب شهردار بومی و ضدفساد در قزوین

محسن حق شناس نایب رئیس شورای شهر اما در پاسخ به برخی اظهار نظرها در صفحات یکی از فعالان مجازی عنوان کرده بود: «صندلی شهرداری قزوین جای کسب تجربه نیست بلکه جایگاه انسان‌های مجربی است که تجارب سال‌ها خدمت و کارآموزی خود را با توکل به خدای متعال، برنامه‌ریزی و پشتکار و همراهی اعضای شورا به منصه ظهور برسانند. به امید بهترین انتخاب خالی از حب و بغض».

افزایش مطالبه‌گری‌ها برای انتخاب شهردار بومی و ضدفساد در قزوین

مهدی خراسانی از دیگر فعالان سیاسی استان قزوین و از اعضای برجسته شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز با انتشار یک استوری، جوان، انقلابی، فساد ستیز، بومی، عدم وابستگی، توانمند، متخصص و دارای تجربه شهری بودن را از شاخصه‌های مهم شهردار آینده قزوین اعلام کرده است. این در حالی است که اخبار از گرایش شورای ائتلاف به سمت یک کاندیدای خاص و جوان حکایت دارد.

افزایش مطالبه‌گری‌ها برای انتخاب شهردار بومی و ضدفساد در قزوین

حسن عابدینی مدیر خبرگزاری مهر نیز با انتشار مطلبی در فضای مجازی ابتدایی‌ترین اصل برای تغییر جدی در یک سیستم را فساد ستیزی و مبارزه با ساختارهای پوسیده درون مجموعه دانسته و عنوان کرد شورای شهر قزوین باید برای تحول بزرگ دست به یک انتخاب بزرگ بزند. این فعال رسانه‌ای انتخاب شهرداری ضد فساد با اولویت بومی را اولین گام برای این تحول بزرگ دانست.

افزایش مطالبه‌گری‌ها برای انتخاب شهردار بومی و ضدفساد در قزوین

جابر خرم نیا مدیر خبرگزاری فارس نیز در توییتی بیان کرد «مبارزه با فساد هزینه داره… مثلاً ممکنه دست به دست هم بدن و نگذارن پرچمدار مقابله با متخلفان هفت‌سنگان، شهردار بشه. مبارزه با فساد هزینه داره اما متوقف شدنی نیست»

وی پیش از این نیز از برخی کاندیداها به عنوان کاندیدای مطلوب اسم آورده بود.

 

افزایش مطالبه‌گری‌ها برای انتخاب شهردار بومی و ضدفساد در قزوین

اما یکی از متفاوت‌ترین نظرها هم مربوط به اکانت حسین الهی در توئیتر بود. وی عنوان کرده است «فشارهای اینستاگرامی بر شورای شهر برای انتخاب یک گزینه خاص خروج از عدالته»

به نظر می‌رسد فضای پر چالش مجازی برای انتخاب شهردار در چند روز آینده آبستن حوادث جدیدی خواهد بود. این فضا برآیندی از فضای حقیقی و نگاه جوانان به ویژگی‌های شهردار آینده است و این امید وجود دارد که اعضای با انگیزه شورای شهر آن را رصد و در نظر بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار