کد خبر: ۷۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: در طراحی‌ها و معماری‌ها باید هویت، فرهنگ ملی و دینی و فرهنگ عمومی حفظ شود.

به گزارش آرانیوز:حمید ملانوری در مراسم بهره برداری از ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی بیان کرد: شهر به عنوان موجودی زنده بوده که رشد و توسعه یا عقب ماندگی آن به واسطه اقداماتی است که شهروندان یا متولیان در توسعه فضای شهری انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت زیباسازی شهری اظهار کرد: روح و روان مردم با دیدن زیبایی‌های مناظر شهری آرام شده و نشاط اجتماعی را در پی دارد.

ملانوری خواستار توجه به ساخت و سازهای شهری و ارضای ذائقه بصری شهروندان شد و گفت: در طراحی‌ها و معماری‌ها باید هویت، فرهنگ ملی و دینی و فرهنگ عمومی حفظ شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید
معماری‌ها با معماری ایرانی و اسلامی همخوانی داشته باشد، افزود: نیاز است هر جامعه‌ای اصالت، هویت، رسم و رسوم فرهنگی خود را حفظ کند.

ملانوری ادامه داد: ایجاد هر تغییر در زندگی مردم، در احوال فکری، اجتماعی و روانی آنها هم تأثیر گذار بوده که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نوع معماری، فضای مهندسی شهر را به سمت نشاط، شادابی و توسعه پیش می‌برد، افزود: همچنین ساختمان‌های فاخر باعث معرفی شهر می‌شوند که نیازمند توجه است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید در معماری و طراحی‌های ساختمان‌ها، مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار