کد خبر: ۷۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا زمانی که تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران لغو نشود، درباره FATF تصمیم‌گیری نمی‌کنیم.

لغو تحریم ها علیه ایران باعث تصمیم گرفتن ایران برای بازگشت به  FATF

به گزارش آرانیوز/ ابوالفضل عمویی، در واکنش به ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه نپیوستن ایران به FATF باعث می‌شود که نتوانیم با کشورهای دیگر تبادلات تجاری داشته باشیم، اظهار داشت: FATF یا قواعد کارگروه مالی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم ساختاری است که در آن تلاش می‌شود تا کشورها از تأمین مالی تروریسم و پولشویی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: اصل مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در ایران پذیرفته شده است و ما قوانین داخلی برای مقابله با این موضوع داریم. در این زمینه اشراف داخلی بسیار خوبی در سیستم بانکی و نظام اقتصادی ما وجود دارد تا این تخلفات صورت نگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منتها شفاف شدن بین‌المللی این موضوع از طریق پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو و مبارزه با تأمین مالی تروریسم در حال حاضر مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که در شرایطی که طرف‌های غربی و آمریکایی تلاش می‌کنند همه طرف‌های تجارت با ایران را مورد تحریم قرار دهند، شفافیت مالی بین‌المللی، مانع تجارت ایران می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در واقع تا زمانی که تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، انتظار شفافیت بین‌المللی تراکنش‌های مالی، انتظاری نابجا و زیاده‌خواهانه است.

وی اظهار داشت: بر این اساس، مسئله اول ما رفع تحریم‌ها است و تا زمانی که در مورد رفع تحریم‌ها اقدامی صورت نگیرد، نمی‌توان درباره FATF تصمیم‌گیری کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار