کد خبر: ۷۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
سنندج-نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت انبارهای عمومی در مرز باشماق به عنوان یک ویترین بوده و فایده ای برای مردم منطقه ندارند.

به گزارش آرانیوز:شیوا قاسمی پور روز پنج شنبه در چهل و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که در خصوص مرز باشماق برگزار شد، اظهار کرد: از مرزباشماق باید به عنوان یک فرصت برای استان کردستان استفاده شود اما متأسفانه به یک تهدید تبدیل شده است.

وی در خصوص شرکت انبارهای عمومی در مرز باشماق افزود: شرکت انبارهای عمومی در مرز باشماق به عنوان یک ویترین بوده و فایده‌ای برای مردم منطقه ندارند لذا مسئولین این شرکت باید طبق وظایف خود در راستای توسعه و رفع مشکلات مرز عمل کرده در غیر این صورت مسئولیت خود را واگذار کنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، به اخذ هزینه در مرزباشماق اشاره کرد و گفت: هزینه‌های اخذ شده در مرز باشماق باید در قبال خدمات و ارزش گمرکی ارائه شود نه بر اساس وزن و کالا لذا باید این روند اصلاح شود.

قاسمی پور به دریافت ۱۰ درصد مالیات از ارزش کالا نیز اشاره کرد و گفت: طبق گزارش‌های میدانی از مردم مریوان تاکنون خدماتی در مرز باشماق توسط شرکت انبارهای عمومی ارائه نشده است.

وی افزود: شرکت انبارهای عمومی اگر ۱۰ سال در مرز باشماق مدیریت دارد در این خصوص گزارشی از عملکرد خود را طی زمان مشخص ارائه دهد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وضعیت کارگران در مرز باشماق باید ساماندهی شود چرا که این شرکت ادعا دارد که ۲۰ نفر از کارگران بومی هستند اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

قاسمی پور به مشکلات مرزنشینان و صدور کارت اشاره کرد و گفت: کسی که وارد مرز باشماق می‌شود باید کارت شناسایی داشته باشد اما تاکنون این مهم اجرایی نشده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار