کد خبر: ۷۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
سنندج- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از فعالیت ۶۱۲ کانون در سطح شهرها و روستاهای استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:کامل گلباغی ، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال ۱۳۷۱ به دستور مقام معظم رهبری برای احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد تأسیس شد.

وی افزود: مأموریت این ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شد که ستادی به نام ستاد عالی مساجد کشور تشکیل شود که تحت نظارت وزارت ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، بیان کرد: این ستاد در هر استان دبیرخانه‌ای به نام کانون فرهنگی و هنری مساجد جهت هماهنگی، نظارت، برنامه‌ریزی، ساماندهی، تجهیز و به‌روزرسانی کانون‌ها تشکیل داده است.

گلباغی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تهاجم فرهنگی تأسیس شد، افزود: این ستاد به عرضه تولید محصولات فرهنگی، جذب و شناسایی استانداردهای برتر، شبکه‌سازی و مناسبات مردم با معبود و حاکمیت تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۱۲ کانون در استان فعالیت دارد، عنوان کرد: ۴۳۳ کانون در روستاهای کردستان تحت نظارت امام جمعه و جماعت دایر است و به اقشار مختلف در روستاها خدمات فرهنگی و هنری ارائه می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، اظهار کرد: همچنین راه‌اندازی و فعالیت کتابخانه‌ها، گروه‌های سرود، نمایش، فیلم‌سازی ازجمله اقداماتی است که به همت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد به ثمر رسیده است.

وی به راه‌اندازی رویداد ملی فهما نیز اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۸ نخستین رویداد ملی فهما، سال ۱۳۹۹ دومین رویداد تحت عنوان «ایران قوی» برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری نام گرفت و امسال نیز سومین رویداد ملی فهما را با موضوعاتی ازجمله قرآن و سیره اهل‌بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت اسلامی در ۱۲ رواق در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری برگزار می‌کنیم.

گلباغی خاطرنشان کرد: در شبستان فرهنگ رواق نور، دانش، کتاب و رسانه، در رواق هنر سرود، نمایش، فیلم، ترنج و قلم و در رواق نوآوری نیز کارآفرینی و فناوری اجرا می‌شود.

وی گفت: در بخش قرآن نیز طرح تلاوت نور، مسابقات قرآنی و تفسیر، دوره‌های آموزشی تربیت معلم و مسابقات کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار