کد خبر: ۷۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
قم- استاندار قم با اشاره به نارنجی شدن وضعیت کرونایی قم گفت: خوشبختانه روند بیماری کرونا در استان قم کاهشی شده است.

به گزارش آرانیوز:بهرام سرمست صبح شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه در کشور به قله موج رسیده‌ایم و روند بیماری در اکثر نقاط کشور نزولی شده است.

استاندار قم افزود: این روند کاهشی در استان قم نیز مشاهده شده است و طبق نظر وزارت بهداشت وضعیت قم به وضعیت نارنجی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: هر چند از نظر تعداد بستری‌ها روند کاهشی داریم اما متأسفانه آمار فوت همچنان بالا است که در تلاش هستیم این روند نیز کنترل شود.

سرمست ادامه داد: خوشبختانه از نظر واکسیناسیون کشور و استان قم از وضعیت مطلوبی برخوردار است و آمار واکسیناسیون در قم از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار قم با اشاره به لزوم توسعه واکسیناسیون در استان قم گفت: توسعه واکسیناسیون مقدمه‌ای برای بازگشایی مدارس و سایر مراکز آموزشی است که مقرر شده تا تمامی کادر آموزشی و رانندگان سرویس مدارس واکسینه شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین گفت: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا ابتدا منوط به میزان زائر پذیری کشور عراق است که ظرفیت اعزام زائر با پیگیری‌های صورت گرفته از ۳۰ هزار زائر به ۶۰ هزار زائر افزایش یافته است و شرط اساسی آن نیز تزریق ۲ دوز واکسن است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار