کد خبر: ۷۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
بیرجند-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه طبق بررسی‌ها ۱۱ درصد دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی از شبکه شاد بی‌بهره‌اند.

به گزارش آرانیوز:محمد علی واقعی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم در خراسان‌جنوبی ۸۹ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد حضور دارند که یا خود تبلت و گوشی هوشمند دارند و یا به صورت مشترک با خواهر و برادر از گوشی و تبلت استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۱ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد حضور ندارند، بیان‌کرد: این ۱۱ درصد یا گوشی و تبلت ندارند و یا در روستاهایی زندگی می‌کنند که متأسفانه به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند.

واقعی در زمینه رایزنی با شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه در زمینه وصل شدن مدارس این روستاها به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، گفت: طبق قول و وعده‌ای که داده شده باقیمانده مدارس روستاهای خراسان جنوبی تا اسفند ماه ۱۴۰۰ به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی اظهارکرد: البته این نکته نیز قابل ذکر است که از بهمن سال ۹۹ این دستور به ما ابلاغ شد که در مدارس زیر ۵۰ نفر جمعیت امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت همه جوانب امکان پذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: این دستورالعمل باعث شد که در روستاهایی که به اینترنت دسترسی ندارند بتوانیم به صورت حضوری با رعایت فاصله کلاس را برگزار کنیم.

واقعی در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه تأمین تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان یادآور شد: با رایزنی با خیرین و کمک‌های وزارتخانه و نوسازی و تجهیز مدارس توانستیم ۶ هزار و ۲۰۰ گوشی هوشمند و تبلت برای دانش‌آموزان محروم و نیازمند تهیه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: البته دانش‌آموزان بعد از پایان سال تحصیلی این گوشی‌ها و تبلت‌ها را به مدارس برگرداندند تا در سال آتی سایر دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

واقعی در پاسخ به این سؤال که آیا در خراسان‌جنوبی مواردی بوده که دانش آموزان به خاطر عدم دسترسی به گوشی و تبلت ترک تحصیل کنند، یادآور شد: این موارد بسیار محدود بوده است و ما تلاش کرده‌ایم از طریق ارائه درسنامه و سی‌های تدریس و … این اتفاق رخ ندهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار