کد خبر: ۷۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
بیرجند- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت:۵۸ پروژه با ۱۳۷ کلاس درس را تا مهرماه تحویل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی می‌دهیم.

به گزارش آرانیوز:محمود چاوشان  اظهار کرد: به طور قطعی برای مهرماه ۵۸ پروژه با ۱۳۷ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی می‌دهیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای این ۵۸ پروژه ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است، بیان‌کرد: ۳۰ درصد این اعتبار یعنی حدود ۱۹ درصد آن توسط خیرین تقبل شده است و همچنان نیز پروژه‌هایی با کمک خیرین را در دست اجرا داریم.

چاوشان گفت: البته تمایل ما بر تحویل ۶۴ پروژه با ۱۷۹ کلاس درس برای مهرماه بود که به واسطه مشکلاتی چون انشعابات و آسفالت و … نتوانسته‌ایم تحویل بدهیم، هرچند در بسیاری از آنان عملیات ساختمانی به پایان رسیده است.

وی افزود: اگر مدارس به جای مهر، در آبان ماه بازگشایی و یا کلاس‌های حضوری از آن زمان باشد، شاید بتوانیم همه ۶۴ پروژه را تحویل دهیم ولی فعلاً تحویل قطعی همان ۵۸ پروژه است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس‌خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در ابتدای پروژه‌ها در حوزه صدور پروانه و در انتهای کار نیز در حوزه انشعابات با مشکل رو به رو می‌شویم، اظهار کرد: ما خواهان این هستیم که زمین‌های بلامعارض برای ساخت مدرسه تحویل ما داده شود تا مشکلاتی برای پروژه‌ها به وجود نیاید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در خراسان‌جنوبی شهرستان بیرجند بیش از همه شهرها با کمبود کلاس درس رو به رو است و این مسئله تنها منحصر به شهرک‌های اقماری نیست بلکه بیشتر در مساکن مهر با این معضل رو به رو هستیم.

چاوشان گفت: ما در بیرجند ۱۰ سایت مسکن مهر داریم که به جز محدوده مسکن مهر شمال شهر که تا حدی اخیراً رفع نیاز شده، در باقی سایت‌ها نیاز به کلاس درس به طور جدی وجود دارد.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال در بیرجند در محدوده سایت اداری هنوز نیاز به کلاس درس و مدرسه‌سازی وجود دارد و بیش از آن در شهرک امام علی (ع) بیرجند این نیاز احساس می‌شود که با همکاری و همراهی خیرین در آن محدوده یک پروژه را در دست اجرا داریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار