کد خبر: ۷۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۷۷ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند و همچنان در نقطه اوج خیز موج پنجم کرونا قرار داریم.

 به گزارش آرانیوز:جواد آقازاده  در خصوص آخرین وضعیت استان در زمینه شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در یک ماه گذشته، متوسط روزانه مبتلایان به کرونا در استان به حدود هزار و ۵۰۰ نفر رسیده، استان در نقطه اوج خیز پنجم شیوع کرونا قرار دارد و ایجاد روند نزولی به رعایت پروتکل‌ها و رفتار مبتنی بر شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم وابسته است.

آقازاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند، افزود: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۲۷ نفر از بیماران بدحال در این استان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با احتساب فوتی‌های جدید شمار جان باختگان از این ویروس منحوس در آذربایجان غربی به ۵ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۴ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری اند که ۳۱۹ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶۵ نفر نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

آقازاده با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون کرونا در استان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ هزار و ۸۸۳ دز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که با احتساب این آمار، تاکنون در این استان یک میلیون و ۴۴ هزار و ۵۹۶ دز واکسن تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستان پلدشت با خروج از وضعیت قرمز به جمع شهرهای با وضعیت نارنجی پیوست، عنوان کرد: بر اساس جدول رنگ بندی جدید شهرهای کشور، از امروز ۲۰ شهریور، پلدشت در شمال آذربایجان غربی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

در حال حاضر به غیر از پلدشت و شهرستان‌های جدید التاسیس باروق و چهار برج، ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار